"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
 
Szukasz oficjalnej strony Bednarskiej? www.bednarska.edu.pl
17.01.2025, imieniny Antoniego, Henryki, Mariana
BednarSzok >> Mazanie w sądzie

Newsy


Mazanie w sądzie
by Ludwik [15.01.2003]
(c) BednarSzokDziś odbyła się rozprawa przeciw Karolowi Trammerowi, Michałowi Kasperkowi, Krzysztofowi Kozłowskiemu, Janowi Kapeli i Jakubowi Certowiczowi, oskarżonym o dopisywanie tekstów na plakatach (w tym wulgarnych, a nawet nazistowskich). Niestety z pięciu osób, które podpisały się pod pozwem cztery (w tym pełnomocnik – Robert Latek) nie stawiły się na rozprawie, w części przypadków nawet nie przedstawiając powodów. Jedyny przybyły pozywający nie był przygotowany, nie posiadał jakiegokolwiek materiału dowodowego i wyglądał na zaskoczonego brakiem towarzyszy. „Farsa!” oburzali się oskarżeni, którzy stawili się w komplecie.
Z powodu braku dostarczenia jakichkolwiek dowodów sąd zmuszony został do opierania się wyłącznie na zeznaniach oskarżanych, którym nie można było udowodnić nic ponad to do czego sami się przyznali. W związku z czym sąd ograniczył się wyłącznie do tej części sprawy.
Michał Kasperek, który nie przyznał się do zarzucanych mu czynów (wskazując na to, że nie było go w rzeczonych dniach w szkole) został uniewinniony. Mazanie plakatów, do którego przyznała się reszta oskarżanych, sąd uznał za sprzeczne z prawem szkolnym, jednocześnie wyrażając zdziwienie dlaczego oskarżeni nie przekazali swoich wątpliwości związanych z funkcjonowaniem demokracji szkolnej w bardziej cywilizowanej formie.
Kliknij aby zobaczyć kilka fotek


K   O   M   E   N   T   A   R   Z   E
[tożsamość niepotwierdzona]Jeśli chodzi o nazistowskie napisy - oskarżeni się do nich nie przyznali. A sąd, oczywiście, nie miał podstaw aby uznać, ze kłamią.
nadesłał Ludwik dnia 15-01-2003, 20:40
[tożsamość niepotwierdzona]jas kapela to moj brat i bynajmniej nie zostal uniewinniony. czlowiek o ktorym tu mowa to michal kasperek :) To tylko male sprostowanie...
nadesłała kasienka dnia 15-01-2003, 20:43
[tożsamość niepotwierdzona]Masz całkowitą rację, przepraszam. Już poprawiłem.
nadesłał Ludwik dnia 15-01-2003, 20:48
[tożsamość niepotwierdzona]Zdjęcia z rozprawy pojawią się gdy uda mi się je ściągnąć ze szkolnego serwera (gdzie je w tym celu zostawiłem). Narazie czarno to widzę, bo serwer nie pracuje jak należy.
nadesłał Ludwik dnia 15-01-2003, 20:49
[tożsamość niepotwierdzona]Dlaczego świadkowie się nie stawili? Czy tak ma wyglądać "rzeczpospolita szkolna obojga terytoriów" gdzie to czym się sławi nie funkjonuje?! Dlaczego ani na Raszu ani na bednarskiej świadkowie postanowili nie zeznawać?! Jeszcze na raszu to rozumiem bo sama jestem z pierwszej i takie nowe doświadczenie mogło by mnie zestresować ale na bednarskiej?! Czy oni reprezentują ten sam stopień wtajemniczenia jak cototamtki?! Wytłumaczcie mi to bo już się pogubiłam!!!
nadesłała (M)anka dnia 15-01-2003, 21:17
[tożsamość niepotwierdzona]Drogi Ludwiku, ja bynajmniej nie byłem zaskoczony nieobecnością pozostałych oskarżycieli - od co najmniej dwóch godzin przed rozprawa. Ja byłem na nich WŚCIEKŁY. Uważałem ich za odpowiedzialnych ludzi, lecz rzeczywistość jak widać okazała się inna. Nie moge winić Roberta Latka za to, że sięnie stawił, w końcu jest chory. Lez za to, że nie przekazał mi materiału dowodowego, mimo próśb - owszem. A oskarżeni mieli jak najbardziej rację - to była farsa.
nadesłał mr_kacy dnia 15-01-2003, 21:19
[tożsamość niepotwierdzona]Do (M)anki: Ja troche się trochę pogubiłem w twojej wypowiedzi... Oburzasz się, że nie stawili się świadkowie, czy pozywający?
nadesłał Karol TRAMMER dnia 15-01-2003, 23:27
[tożsamość niepotwierdzona]K'woli wyjaśnienia. Obrazek do newsa miał przedstawiać właśnie Karola, ale nie wiem czy jest wystarczająco czytelny, by ktoś odgadł mój zamiar.
nadesłał Lobelio dnia 16-01-2003, 00:15
[tożsamość niepotwierdzona]Do Karola: Nie stawili się ani jedni, ani drudzy...
nadesłał mr_kacy dnia 16-01-2003, 00:55
[tożsamość niepotwierdzona]Ja odgadłem :D
nadesłał Ludwik dnia 16-01-2003, 08:49
[tożsamość niepotwierdzona]Chciałbym się odnieść do fotografii tytułowej, na której przedstawiona jest moja twarz. Dlaczego obok umieszczony jest napis "Crime Scenes". Crime znaczy zbrodnia, przestępstwo. A mazanie po plakatach uznałbym raczej za wykroczenie.
nadesłał Karol TRAMMER dnia 16-01-2003, 16:08
[tożsamość niepotwierdzona]Do Karola: Wiesz ja też się już pogubiłam! Masz racje! Mój komentarz jest nie jasny i trochę (nawet bardzo) namieszałam! Przepraszam!
Wyjaśnienie: "Oburzam" się o to że na raszu nie chcieli zeznawać świadkowie, a na bednarskiej oskarżyciele "olali" sprawę! I wszyscy zachowali się beznadziejnie! Ale potrafię zrozumieć pierwszaków, którzy po prostu stchórzyli bo jest to dla nich nowe i nieprzyjemne doświadczenie, ale czy na bednarskiej oskarżyciele mieli takie same problemy? Bo chyba reprezentują trochę wyższy "stopień wtajemniczenia"!!! Czy ktoś jest w stanie podać jakieś inne powody tego że nie było ich podczas rozprawy?!
nadesłała (M)anka (cototamtaki) dnia 16-01-2003, 16:41
[tożsamość niepotwierdzona]Dziękuję za wyczerpujące i rzeczowe wytłumaczenie. Teraz wszystko jasne.
nadesłał Karol TRAMMER dnia 16-01-2003, 16:59
[tożsamość niepotwierdzona]To się ciesze!!! Nie ma sprawy!
nadesłała (M)anka dnia 16-01-2003, 19:08
[tożsamość niepotwierdzona]Kolaż z taśmą amrykańskiej policji "Crime scene" powstał dlatego, że póki co Sąd Szkolny nie rozpatruje spraw o zabójstwa i gwałty, ale poważnym PRZESTĘPSTWEM jest dla niego właśnie kreślenie po afiszach.
nadesłał Lobelio dnia 16-01-2003, 19:45
[tożsamość niepotwierdzona]Skad wiesz, co dla Sądu Szkolnego jest poważnym przestęstwem, a co niepoważnym przestepstwem?
nadesłał Karol TRAMMER dnia 16-01-2003, 19:49
[tożsamość niepotwierdzona]A czy przestępstwo może być w ogóle poważne lub nie? Jest przestępstwem i tyle. Nie moge się tylko dokopać do informacji o tym, od jakiego momentu kończy się dla Sądu wykroczenie, a zaczyna owe przestępstwo. A może takie coś nie zostało do tej pory ustalone? Oświećcie mnie, proszę :P
nadesłała Natalia dnia 16-01-2003, 21:28
[tożsamość niepotwierdzona]W sądownictwie RP jest to ustalone. Może słyszałaś, dużo się o tym mówiło w mediach, gdy jazda po pijanemu zmieniła status z "wykroczenia" na "przestępstwo".
nadesłał Ludwik dnia 16-01-2003, 21:43
[tożsamość niepotwierdzona]W sądownictwie RP mazanie po plakatach występuje jak najbardziej jako wykroczenie (Artykuł 63a Kodeksu Wykroczeń). Jeśli jakieś przewinienie opisane jest w Kodeksie Wykroczeń, to jest ono wykroczeniem. Za wykroczenia odpowiada się przed Wydziałami Grodzkimi sądów (dawne kolegia), a za przestępstwa przed wydziałami Karnymi.
Natomiast jesli chodzi o sądownictwo szkolne, to wydaje mi się, że nie ma podziału na przestepstwa i wykroczenia.
nadesłał Karol TRAMMER dnia 16-01-2003, 21:48
[tożsamość niepotwierdzona]Chodziło mi o sądownictwo szkolne, bo o tym RP to wiem. Jeśli nie jest ustalone, co jest czym, to... nie ma co pisać, czy dla Sądu coś przestępstwem jest, czy też nie. Ja ograniczyłabym się do stwierdzenia, że mazanie po plakatach jest po prostu czynem niezgodnym z prawem szkolnym i tyle.
nadesłała Natalia dnia 16-01-2003, 22:34
[tożsamość niepotwierdzona]Dzieląc czyny na przestępstwa i wykroczenia ustosunkowałem się tylko do dzieła stworzonego przez Lobelia.
nadesłał Karol TRAMMER dnia 16-01-2003, 23:34
[tożsamość niepotwierdzona]Ja też pisząc, że nie ma właściwie możliwości podzielenia ich.
nadesłała Natalia dnia 17-01-2003, 23:06
[tożsamość niepotwierdzona]I są zdjęcia.
nadesłał Ludwik dnia 19-01-2003, 19:30
[tożsamość niepotwierdzona]Po obejrzeniu fotek z procesu moja dobra przyjaciółka zapytała, zupełnie serio, czy Karol Trammer to mój TATA.
[Szok. BednarSzok.]
nadesłał Ludwik dnia 19-01-2003, 20:50
[tożsamość niepotwierdzona]elo spoko ziomale wyluzujcie ja waas rozumiem i chce powiedziecc ze mazanie po plakatah jest brzydkie no to YOŁ
nadesłał ziom dnia 06-07-2003, 23:52

D  O  D  A  J    K  O  M  E  N  T  A  R  Z
Aby dodać komentarz zaloguj się lub napisz jako gość. Zalogowanie się jest wysoce zalecane.

UWAGA! Prawdopodobnie posiadasz już konto przy pomocy którego możesz się zalogować. Szczegóły...
BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone