"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
 
Szukasz oficjalnej strony Bednarskiej? www.bednarska.edu.pl
20.04.2026, imieniny Agnieszki, Amalii, Czecha
BednarSzok >> Rocznica powstania w getcie warszawskim

Newsy


Rocznica powstania w getcie warszawskim
by Tytus Izdebski (slo1.bednarska.edu.pl) [19.04.2005]
Flaga zydowskaZbliża się 62. rocznica powstania w getcie warszawskim. Umęczony naród chwycił wtedy za broń przeciwko swoim oprawcom. Przeciwko ludziom opętanym obłędem rasizmu i ksenofobii, którzy są dla nas uosobieniem zła. Żydzi obronili w Powstaniu godność swoją i wolnego świata. Niestety, walczyli niemal samotnie.

Wzywam wszystkich do chwili zadumy nad tragedią Szoa. Wzywam uczniów klas pierwszych i ich nauczycieli do udziału w uroczystościach rocznicowych w środę, 20 kwietnia o godzinie 09.15, w synagodze na placu Grzybowskim, a następnie do złożenia kwiatów przed pomnikiem Bohaterów Getta.


K   O   M   E   N   T   A   R   Z   E
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Spotykamy się o 9:15 na placu Grzybowskim pod Teatrem Żydowskim. Uczniów z Raszyńskiej prosimy o pamiętanie o kamieniach!
nadesłał Kugi dnia 20-04-2005, 07:17
[tożsamość niepotwierdzona]Jak spojrzałem na newsa pobieżnie bałem się iż "naród opętany rasizmem ksenofobią" to Polacy bo w tej szkole wcale bym się nie zdziwił takim komentarzem. Jednak gdy zauważyłem iż umieścił info historyk przeczytałem go bez jakichś uprzedzeń. Teraz nie rozumiem tylko czemu ludzie tacy jak małżeństwo państwa Grobelnych doczekało się jedynie komentarza "Niestety, walczyli niemal samotnie" żal mam żal panie Tytusie
nadesłał spetroff dnia 20-04-2005, 16:04
[tożsamość niepotwierdzona]O co Ci chodzi? Czy w kazdym temacie trzeba sie do czegos prezyczepic? Na pewno bylo sporo osob z poza getta ktorte wspieraly w jakis sposob powstancow. Ale Jak spojrzysz w statystyki z tamtego okresu do dowiesz sie np. jak malo broni i amunicji mieli walczacy. Czy nie oznacza to ze wsparcie bylo mimo wszystko niewielkie?
nadesłał kj dnia 20-04-2005, 22:06
[tożsamość niepotwierdzona]Stary jak ty się nazywasz co? Chce wiedziec to moze Cie jakos zlapie i sobie porozmawiamy.
nadesłał spetroff dnia 21-04-2005, 09:20
[tożsamość niepotwierdzona]Jak w zeszłym roku (czy dwa lata temu) poprosiłam o napisanie newsa o Powstaniu Warszawskim doczekałam się jedynie komentarza w rodzaju: "przeciez to wogole nie dotyczy naszej szkoły", czy czegoś w tym rodzaju...przykre. Nie było wtedy mowy że młodzież która miała stanowić inteligencję i fundament pod budowę państwa polskiego zginęła w beznadziejnej walce broniąc czyjejkolwiek godności.
Jednak pan Tytus Izdebski jest premierem od niedawna, domyślam się więc że gdyby był juz wcześniej, taki news też by się pojawił. O powstaniu w getcie rzecz jasna pamiętamy i uczcimy.
nadesłał J dnia 21-04-2005, 20:06
[tożsamość niepotwierdzona]Zastanawiam się tylko co w niusie robią flagi Izraela.
Edelman już wie, że jednak jest syjonistą, czy dopiero do Niego zadzwonicie?

"Przeciwko ludziom opętanym obłędem(...)ksenofobii, którzy są dla nas uosobieniem zła".

O! Ksenofobia, godzi się przypomnieć, jest zjawiskiem tak naturalnym w przyrodzie jak dziedziczenie genetyczne. Jest najzwyczajniejszym pod sońcem uświadominiem sobie, że istniją jacyś "oni" w stosunku do których istnieją jacyś "my". Ja wiem, że Pan Premier zawsze był bardzo poprawny politycznie, ale jak w takim razie chcemy uczcić pamięć narodu, który jest być może najbardziej ksenofobiczny w dziejach świata? I dzieki czemu doczekał się "flag, armia i prezydent" co zasługuje na najwyższy szacunek?
nadesłał ode dnia 22-04-2005, 10:48
[tożsamość niepotwierdzona]"Niestety, walczyli niemal samotnie."

Dlaczego utrwala się kłamliwe stereotypy? Nie dość, że dla ludzi zachodu (że nie spomnę o młodzieży izraelskiej) Powstanie w getcie jest jedynym znanym im aktem oporu?
nadesłał ode dnia 22-04-2005, 10:52
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]ksenofobia tomaszu to nie jest uswiadomienie istnienia obych lecz -fobia. (ksenofobia niechęć, wrogość w stosunku do cudzoziemców i cudzoziemszczyzny., że zacytuje kopalinskiego) wiec teraz starasz sie byc bardziej niepoprawny politycznie od słownika. błąd. zasadniczo jak musisz sie pieniaczyć to mógłbys sobie wybrać jednak sprawy moralnie bardziej neutralne?

A poza tym może ja sie nie znam, ale mi sie wydaje ze powstancy w gettcie walczyli NIEMAL samotnie? gdzie tu masz klamliwy stereotyp?

Aha, a teza że dzieki "ksenofobii" (a jak rozumiem, chodzi ci o diasporę i opór wobec asymilacji?) osiągięto "flag, armia i prezydent" jest wysoce wątpliwa.
nadesłał tbk dnia 24-04-2005, 09:39
[tożsamość niepotwierdzona]spetroff - nie chodze juz na bednarska, wiec nie tak latwo mnie zlapac.
nadesłał kj dnia 24-04-2005, 14:28
[tożsamość niepotwierdzona]Taka mala ciekawostka:

Czy wiecie ze..
-powstancow w getcie warszawskim bylo prawie (~) tyle samo ile liczyl sobiue ruch oporu w calej Francji.
nadesłał kj dnia 24-04-2005, 14:31
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Ja też miałem przygody z selektywnym odbiorem tego co ważne w mniemaniu redakcji. Kiedy chciałem jakiś zamieścić newsa o demonstracji dla Tybetu, redakcja odmówiła, tłumacząc że nie ma to nic wspólnego z naszą szkołą. Spoko, z bólem, ale mogę to (mniej więcej) uszanować. Ale niezależnie od tego, jak bardzo bysmy nie podziwiali i szanowali Bohaterów Getta, to ich walka też nie ma nic wspólnego z naszą dwuszkołą.
Chłopaki, na prawde tracicie całe mnóstwo punkcików. A może poprostu chodzi o to, że o Gettcie napisał nauczyciel i głupio było odmówić, co?
p.s.to we Francji był jakiś ruch oporu? Chyba zgrupowany dookoła winnic i wytwórni serów:)
nadesłał otffin dnia 24-04-2005, 19:56
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Mylisz się, otffinie. News ma tyle wspólnego z naszą szkołą, że informuje o spotkaniu wszystkich uczniów gimnazjum i pierwszego rocznika liceum w Synagodze. Więc nie pisz proszę, że newsa nie jest związany tematycznie z Bednarską.

Gdyby szkoła organizowała masowe wyjście na demonstrację w sprawie Tybetu - daj znać, to na pewno o tym napiszemy. Pozdrawiam.
nadesłał k dnia 24-04-2005, 20:14
[tożsamość niepotwierdzona]Panie Otffinie, Pana ignorancja historyczna, to objaw niewiedzy, chamstwa i braku taktu. W Resistance(Francuski Ruch Oporu) walczyli francuscy patrioci i polscy żołnierze, którzy trafiali do Francji np. z Anglii, walczyli i ginęli. Brat mojego Dziadka( żołnierza września i Armii Krajowej, dowódcy w Powstaniu Warszawskim) zginął zamordowany w obozie St. Genis - Laval w 1944 roku. Wój był oficerem RAFu, który po awaryjnym ladowaniu w Burgundii w 1942 roku pozostał we Francji i walczył z francuskimi towarzyszami broni. Został schwytany i wraz z innymi partyzantami zamordowany. Zabierajmy głos w sprawach o których mamy pojęcie. W przeciwnym razie dołączamy do grona prostaków i ignorantów. I jeszcze jedna uwaga: symbol:)wstawiaj po uprzedniej chwili refleksji.
Pozostający bez poważania
nadesłał Wojciech Kwietniewski dnia 25-04-2005, 21:48
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Drogi Tomaszu,
Doprawdy nie domysliles sie, ze flagom winienem jestem ja? Doktor Edelman dopiero jednak sie dowie, ze jest syjonista, i nastapi to dopiero po Pesach. Z racji tygodnia swiat mam dostep tylko do arabskich kafejek i jestem odciety od programow graficznych. W bednarszokowym archiwum sa tylko dwa obrazki zydowskie - powyzsze flagi i buzia Alka T. wpisana w gwiazde Dawida. Czy doprawdy wolalbys to drugie zdjecie?
Salaam alejkum!
nadesłał Lobelio dnia 26-04-2005, 16:54
[tożsamość niepotwierdzona]U kj to mnie zdziwiło bo komentowanie newsów jest moim prawem i jakąś chęć cenzury to małolatowi przypisałem. Jak jesteś poważny to mój mail spetroff@o2.pl ale wogóle to śmieszne przed chwilą jakiś obcy koleś proponował mi bym z nim czytał Biblię bo wnioskuje z naszej rozmowy że nie rozumiem nic z niej. Zrozumiem więc jak nic nie napiszesz. No A Pan Kwietniewski Pany
nadesłał spetroff dnia 26-04-2005, 19:40
[tożsamość niepotwierdzona]Doprawdy nie wiem co chailes mi przekazac...
Zrozumiesz Biblie jesli nic nie napisze do Ciebie na maila?? W ogole co ma do tego wszystkiego Biblia?


nadesłał kj dnia 27-04-2005, 00:37
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Droga redakcjo,
Właśnie chodziło o to że cała Raszyńska już wiedziała o tej demonstracji i nawet dość tłumnie się stawiła, a chciałem też tą informację przekazać Bednarskiej. Ale nieważne, widać dzieją się u was ważniejsze rzeczy.
pzdr

Panie Wojciechu
Oczywiście Pana gniew jest słuszny, jeśli wziąć moją wypowiedź całkowicie i absolutnie serio. W takiej sytuacji mogę Pana tylko przeprosić za obrazę pamięci Pana Wója. I piszę to całkowicie poważnie. Ma Pan rację - istnieli Wolni Francuzi i istniało Resistance.

Z drugiej strony musi mi Pan przyznać rację, że opór Francuzów jako nacji przybierał w wielu miejscach dość komiczny wymiar - jedna z najnowocześniejszych i najliczniejszych armii świata, schowana za linią najpotężniejszych umocnień w historii dała się niemal bez walki roznieść w 35 dni, po czym połowa kraju zaczęła otwarcie kolaborować mając jako swoijego przywódcę bohatera minionej wojny. Jedyne momenty kiedy Francuzi (jako oficjalna, państwowa armia) bili się naprawdę dzielnie, to wtedy, kiedy strzelali do Anglików w Mers-el-Kebir (1940) i Amerykanów na Madagaskarze(1943!). Wobec Niemców defilujących w Paryżu mieli jakoś więcej miłosierdzia.

I sprawa ostatnia. ROzumiem, że w jakiś sposób Pana uraziłem, ale to już drugi raz kiedy w dość niewybredny sposób mnie Pan publicznie zwymyślał. Kiedy następnym razem znowu się zetniemy, proponuję spotkać się i wyjaśnić sobie wszystko osobiście, żeby nie sprawiać nadmiernej radości osobom czytającym nasze rozmowy.
pozdrawiam.
Pozostający Mimo Wszystko z Poważaniem
Antoni Otffinowski
nadesłał otffin dnia 27-04-2005, 22:24
[tożsamość niepotwierdzona]Panie Otffinie, nie zwymyślałem Pana, jeno wyraziłem swoje oburzenie. Nie wyzwałem Pana od chamów czy ignorantów-nie mam prawa, to oczywiście było by obraźliwe w stosunku do Pana, ja tylko oceniłem pańskie wystapienie w sposób adekwatny do poziomu " żarciku" o francuskim ruchu oporu. Pan się oburza, tym samym stopniu co ja- różnica tkwi w przedmiocie.Nie widzę powodów aby coś jeszcze wyjaśniać. Dość rzadko zabieram głos na łamach BS; nie sądzę abym "dostarczał nadmiernej radości" osobom czytającym moje komentarze do pańskich trafnych point. Same pointy się bronią!
nadesłał Wojciech Kwietniewski dnia 27-04-2005, 23:57
[tożsamość niepotwierdzona]zostaw mnie kj
chodziło o to że koleś mnie nagabywał
a ja mu odmówiłem
więc nie zdziwię się jak też mnie olejesz
i nic nie napiszesz
zostaw Biblię


nadesłał spetroff dnia 28-04-2005, 09:52
[tożsamość niepotwierdzona]lol, zydomasoneria!! zginiemy juz niedlugo ludzie, oni sa wszedzie!!
nadesłał Aryjczyk dnia 14-05-2005, 00:25
[tożsamość niepotwierdzona]cWFRGBV HJTUF
GFN
nadesłał adfw dnia 30-05-2005, 17:40

D  O  D  A  J    K  O  M  E  N  T  A  R  Z
Aby dodać komentarz zaloguj się lub napisz jako gość. Zalogowanie się jest wysoce zalecane.

UWAGA! Prawdopodobnie posiadasz już konto przy pomocy którego możesz się zalogować. Szczegóły...
BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone