"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
 
Szukasz oficjalnej strony Bednarskiej? www.bednarska.edu.pl
27.04.2025, imieniny Sergiusza, Teofila, Zyty
BednarSzok >> Rozprawa jasełkowa

Newsy


Rozprawa jasełkowa
by Ludwik [23.02.2006]
Czy szkoła powinna organizować jasełka?
Tak, ale tylko nieobowiązkowe47%
Tak27%
Nie13%
Tak, ale tylko w czerwcu13%
Nie wiem0%
W ankiecie wzięło udział 30 osób.
[Rozprawa]Jak informuje sąd szkolny w środę 8 marca w sali numer 9 odbędzie się rozprawa dotycząca wniosku Sebastiana Matuszewskiego w sprawie rozpatrzenia zgodności z Prawem Szkolnym zarządzenia przez Radę Nauczycieli wystawienia jasełek. Sebastian jest przeciwny przymusowi pracy przy przedstawieniu bożonarodzeniowym, podpierając się prawem szkolnym i państwowym - uważa on, że godzi to w osoby innych niż katolickie wyznań i osoby niewierzące. Orzekać będą Dariusz Kielmans (r) jako przewodniczący, Katarzyna Proniewska-Mazurek (n) i Leszek Liniecki (u).


K   O   M   E   N   T   A   R   Z   E
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Zagłosowałem na "Nie", ponieważ nie uważam, że jasełka nie powinny być organizowane w szkole, ale że nie powinny być organizowane przez szkołę.
nadesłał Jasiek dnia 23-02-2006, 17:24
[tożsamość niepotwierdzona]A ja nadal uważam, że te jasełka wcale nie były obowiązkowe.
KTO niby był do nich zmuszany? KTO TAKI nie chciał w ogóle brać w nich udziału, a musiał?
Jak to nie przez szkołe. To przez kogo? Po pierwsze uczniowie są szkołą, to jeśli nie oni to kto ma robić tego typu przedstawienia. Po drugie jako uczniowie i tak właściwie niewiele robimy i myslę, że to miło, że ktoś się pofatygował i coś zadziałał. Niedługo w ogóle nie będzie jasełek, bo jesteśmy szkołą tolerancyjną i nie możemy narażać osoby niewierzące lub nietradycyjne na zmuszenie do ich oglądania...

nadesłał wstydzioch dnia 23-02-2006, 18:15
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]A ja uważam, że oPcja w ankiecie, że jesełka mogłyby być organizowane w czerwcu świadczy, że Autor tego punktu - z cały należnym mu szacunkiem - MA TROCHĘ CIĘZKAWY DOWCIP ...
nadesłał Tytus Izdebski dnia 23-02-2006, 18:32
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Dziękuję za opinię w sprawie mojego dowcipu. Punkt jest swego rodzaju nawiązaniem do mojej wczorajszej dyskusji na ten temat z autorem pozwu, który argumentował że gdyby szkolne jasełka nie były organizowane ze względu na swój religijny charakter to równie dobrze mogły by być organizowane w dowolnej innej porze roku i proponował akcję zorganizowania jasełek w maju. Zupełnie nie zgadzam się z tym argumentem, tym nie mniej, rzeczywiscie z pewnym przymróżeniem oka, nawiązałem do niego w tej sądzie.
nadesłał Ludwik dnia 23-02-2006, 18:46
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]I w ten sposób sprawiłęś, że sonda będzie bardzo niewiarygodna...
nadesłał Jasiek dnia 23-02-2006, 19:31
[tożsamość niepotwierdzona]Ludwiku, nie przez Radę Szkoły, ale przez Radę Nauczycieli-Radę Pedagogiczną.

nadesłała roza dnia 23-02-2006, 20:53
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Tak, przepraszam. Poprawione. Myślałem jedno, a pisałem drugie.
nadesłał Ludwik dnia 23-02-2006, 22:27
[tożsamość niepotwierdzona]Jakie to szczęście, że już niedługo powstanie nowa szkoła, która będzie oazą PRAWDZIWEJ wolności. Tam już nie sięgną posępne macki kościoła, nie będzie ciemnoty, wstecznictwa (zwanego również tradycją) i zabobonu. Królować będzie rozum, światło i postęp.
nadesłał marek_matusiak dnia 23-02-2006, 23:01
[tożsamość niepotwierdzona]No jasne.... ciemnoty bo wszyscy i tak mają zapalniczki, tajemnych nauk matematyczno-przyrodniczych, zabobonu że humaniści jedzą kaszkę Humana, wstecznictwa, pornografii, prostutucji, narkomanii i telewizji, wolnej prasy, obcego kapitału bednarowego, skorumpowanych dzieciaków, łysych kibiców wrażych drużyn piłkarskich a nad wszystkim bedzie sie unosił duszny zapach rydzyków duszonych w malignie.
nadesłał Obserwator dnia 24-02-2006, 07:24
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]a wlasciwie szp matusiak czemu Pan tak coraz bardziej nienawistnie o oswieceniu?
nadesłał tbk dnia 25-02-2006, 22:17
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]A tak w ogóle, czy zarządzenie obejmowało "przymusową" pracę?

nadesłał zweryfikowany członek społeczności szkolnej dnia 26-02-2006, 10:37
[tożsamość niepotwierdzona]Bo coraz bardziej przekonuję się o konieczności obrony tego co tradycyjne. Chociażby dlatego, że konserwatyzm daje się - w razie potrzeby - zliberalizować (ew. "oświecić") natomiast (niestety!) liberalizmu w żaden sposób nie da się ukonserwatywnić (vide "Tango"), choćbyśmy nawet doszli do przekonania, że to co utracone było cenne. To po raz.

A po dwa, irytują mnie takie małe, prywatne i żałosne ideologiczne wojenki. Polska kultura z chrześcijaństwa wyrasta i chrześcijaństwem przesiąkła. Czy się to komuś podoba, czy nie. Wystawianie jasełek jest więc - mimo ich treści - przede wszystkim tradycją narodową (bez endeckich konotacji), a religijną dopiero na dalszym planie. Poza tym nie wyobrażam sobie, żeby na bednarskiej ktoś był do uczestnictwa w jasełkach naprawdę przymuszany. Jeśli powiedział(a)by, że z tego, czy innego względu uczestniczyć nie chce, nikt by go (jej) nie zmuszał. Podnoszenie takiego larum (oczywiście w imię wolności, bo jakżeby inaczej) jest więc moim zdaniem tylko i wyłącznie dowodem ograniczonego doktrynerstwa. Ot co!
nadesłał marek_matusiak dnia 28-02-2006, 23:49
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Brawo dla mojego przedmówcy. Ot co! Całkowicie popieram!
nadesłał zweryfikowany członek społeczności szkolnej dnia 01-03-2006, 20:17
[tożsamość niepotwierdzona]I ja też!
nadesłał wstydzioch dnia 01-03-2006, 22:30
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]A ja nie. W zadnym punkcie. Co do pierwszego trudno dyskutowac, ale jesli chodzi o drugi... jakie masz prawo w ogole sie na ten temat wypowiadac? Nie bylo Cie tam, nie znasz sytuacji. Calkiem mozliwe, ze masz racje, ale nie widze powodu zeby mowic o tym przed wyrokiem sadu, ktory bedzie znal wszystkie fakty.
nadesłał zinger z kfc dnia 01-03-2006, 22:46
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]ma prawo.
ma całkowite prawo.
Najprostsze, wynikające z wolności wypowiedzi. A propos prawa, to akurat nie trafiłeś :D
Jednak, gdy się przejrzało pozew i rozmawiało dodatkowo z osobą z pierwszego na Bednarskiej rocznika, której znajomi "wymknęli" się temu wątpliwemu "obowiązkowi", trudno oprzeć się wrażeniu, że Marek Matusiak ma jednak rację.

nadesłał zweryfikowany członek społeczności szkolnej dnia 03-03-2006, 19:27
[tożsamość niepotwierdzona]a może organizowanie jasełek powinno być zabronione?
najpierw na Bednarskiej, a potem wszędzie... w całej Ełuropie, na całym świecie.
Problem może pojawić się, gdy katole będą mikroskopijną mniejszością, a jako takiej należeć się im będzie szczególna ochrona jaką otacza się gatunki na wymarciu.
Ale tę kwestię da się rozwiązać, o czym pouczają słowa mądrej piosenki "Muszka bzykała mi koło uszka".

nadesłał krotochwilny Romek dnia 04-03-2006, 02:19
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Ale przecież nikt nie chce zakazywać jasełek.
nadesłał Jasiek dnia 04-03-2006, 10:16
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Nikt? Ja bym chcial.
nadesłał zinger z kfc dnia 04-03-2006, 11:59
[tożsamość niepotwierdzona]Krotochwilny Romanie
Katole pod ochroną? Śnij dalej... Cierpliwości przyjdzie czas na kolejny genialny pomysł dyrektora Tadeusza R. i zrobi się naprawdę całkiem całkiem fajowo i cieplutko (wszędzie płonąć będą bardzo ogromne stosy). Czasem także ulicami będą przechadzać się lotne Patrole Inkwizycyjne w za dużych moherowych beretach. Siarka zdrożeje na giełdach. Akcje fabryk smoły wzrosną.
Biada biada biada
nadesłał Obserwator dnia 09-03-2006, 07:34
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Stwierdzenie "katole" obraza zarowno mnie, jak i wszystkich innych wyznawcow religi chrzescijanskiej w obrzadku rzymskim.
Mam nadzieje, ze to byl jakis ponury zart.
nadesłał zweryfikowany członek społeczności szkolnej dnia 13-03-2006, 16:17
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Czemu obraza? To chyba po prostu taki wygodny skrot od "katolicy". Katole katole katole!
nadesłał zinger z kfc dnia 13-03-2006, 16:28
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]wygodny? No tak, trzeba wcisnac o dwa klawisze mniej... miejmy nadzieje, ze naszemu blizniemu o to wlasnie chodzilo. Jesli tak, nie potepiam go za to.

Prosilabym jednak w moim wlasnym imieniu, jesli wszyscy inni wyznawcy religii katolickiej Ci nie wystarcza, o pisanie tych dwoch literek wiecej, mily Zingerze. Mnie 'skrot' rowniez razi
nadesłał M. Temkin dnia 13-03-2006, 18:27
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Nie mialem i nie mam w zwyczaju mowic (pisac?) na katolikow "katole" w miejscach publicznych - robie to tylko w rozmowach prywatnych. I obawiam sie, ze tak juz pozostanie. Z calym szacunkiem.
nadesłał zinger z kfc dnia 13-03-2006, 18:36
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]sadzilam jednak, ze wlasnie BS do miejsc publicznych sie zalicza...
Liebe Grüße aus Deutschland
nadesłał M. Temkin dnia 13-03-2006, 20:05
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]No tak, 4 komentarze wyzej uzylem tego sformulowania publicznie po raz pierwszy i ostatni.
nadesłał zinger z kfc dnia 13-03-2006, 20:26
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]ach
nadesłał M. Temkin dnia 13-03-2006, 21:28
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Klamalem!

KATOLE KATOLE KATOLE!
nadesłał zinger z kfc dnia 13-03-2006, 21:31
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Panie [Ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883)]. Proszę się uspokoić.
nadesłał Ludwik dnia 13-03-2006, 22:08
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Tak tak tak, przepraszam. Dziekuje.
nadesłał zinger z kfc dnia 14-03-2006, 00:22
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]skrót bardzo wygodny, ale nacechowany negatywnie.
zinger, ale mnie nie obchodzi, co mówisz w rozmowach prywatnych :)
nadesłał zweryfikowany członek społeczności szkolnej dnia 14-03-2006, 20:48
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Dla Ciebie "pan zinger".
nadesłał zinger z kfc dnia 14-03-2006, 20:51
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]dobrze. To ja dla ciebie "pan zweryfikowany członek społeczności szkolnej".
nadesłał zweryfikowany członek społeczności szkolnej dnia 15-03-2006, 20:26
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]chyba "dla Pana"?
nadesłał twister z kfc dnia 15-03-2006, 20:51
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Och, kochanie! Tez tu zagladasz?
nadesłał zinger z kfc dnia 15-03-2006, 21:10
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Nic mi nie mów. Widziałem rachunki. Dla ciebie - "pan kochanie".
nadesłał twister z kfc dnia 15-03-2006, 21:19
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Nie chcialem oszczedzac na soczystych pomidorach i chrupiacej panierce :(
nadesłał zinger z kfc dnia 15-03-2006, 21:29
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Tak, a olej arachidowy to jak wiadomo służy do przyrumienienia ciasta. aaahaa, jassne. Poprostu zniknij.
nadesłał twister z kfc dnia 15-03-2006, 21:43

D  O  D  A  J    K  O  M  E  N  T  A  R  Z
Aby dodać komentarz zaloguj się lub napisz jako gość. Zalogowanie się jest wysoce zalecane.

UWAGA! Prawdopodobnie posiadasz już konto przy pomocy którego możesz się zalogować. Szczegóły...
BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone