"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
 
Szukasz oficjalnej strony Bednarskiej? www.bednarska.edu.pl
31.05.2023, imieniny Anieli, Feliksa, Kamili
BednarSzok >> Spięcia na starcie

Newsy


Spięcia na starcie
by k [10.11.2005]
[Bednarska]Tytus Izdebski, premier Bednarskiej oraz nauczyciel historii, przysłał do redakcji następujące oświadczenie:

Dobiega końca kadencja Rady Szkoły. Z tej okazji zwracam się do wszystkich z serdeczną prośbą o rozpoczęcie dyskusji nad obecnym stanem liceum na Bednarskiej. Moim zdaniem jest on dobry i uważam on, że naszym najważniejszym obowiązkiem jest przeciwstawić się złośliwym plotkom o tzw. upadku ducha Bednarskiej. Zachęcam wszystkich uczniów trzecich klas gimnazjów do zdawania na Bednarską i podaję 22 powody, dla których tak uważam.

Oświadczenie premiera związane jest najprawdopodobniej z powstawaniem kolejnej, w pewnym sensie konkurencyjnej wobec Bednarskiej szkoły w obrębie Zespołu, której dyrektorem ma zostać Jaś Piotruś Laskowski, obecny Marszałek Sejmu.


K   O   M   E   N   T   A   R   Z   E
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Kukusia.
nadesłał Jasiek dnia 10-11-2005, 16:13
[tożsamość niepotwierdzona]a ja myślę, że wynika to z tego, że ledwie 50% (jak słyszałem) trzeciogimnazjalistów chce na bednarską zdawać
nadesłał zsd;n dnia 10-11-2005, 19:55
[tożsamość niepotwierdzona]Pan Tytus nie musi uprawiać propagandy sukcesu. Że obie szkoły są fajne widać gołym okiem. Ale skoro "reklama dźwignią handlu" to rozumiem intencje :-]
nadesłał night_watcher dnia 10-11-2005, 19:59
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]"kukusia"? O co chodzi?
nadesłał k dnia 10-11-2005, 21:02
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]"12.Mamy słynną pracownię plastyczną Kasi Proniewskiej-Mazurek i Kubusia, mamy teatr Agnieszki Borowiec"

Kukusia. Uwentualnie Qqsia.
nadesłała asinus dnia 10-11-2005, 21:09
[tożsamość niepotwierdzona]Dla nie wtajemniczonych chcę dodać, że "Kubuś" to temkinowska(Alka Temkina) parafraza "Kukusia".
nadesłał Bombel dnia 10-11-2005, 21:50
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Ach. Nie zauważyłem. Ale tak było w oryginale, tak Tytus przysłał. Zmienię.
nadesłał k dnia 10-11-2005, 21:52
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]a dlaczego zmienisz, skoro Tytus napisal, jak napisal? Moze nalezaloby go zapytac? Kukus nie ma nic przeciwko 'Kubusiowi'...
nadesłała matylda temkinianka dnia 10-11-2005, 22:07
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Oj wiem, ale Tytusowi chodzi zdaje się o jasność przekazu, rozmawiałemz nim dzisiaj.
nadesłał k dnia 10-11-2005, 22:14
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]no tak. rozumiem.
nadesłała matylda temkinianka dnia 10-11-2005, 22:31
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Spięcia? Na jakiej linii?
nadesłał wrobel dnia 11-11-2005, 12:13
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]z tego co nam na lekcji p. tytus mowił pastwisko i kontrast ida na bednarska w całosci natomiast impuls i konfitura nie sa tak jednomyslne.
nadesłał siabadu dnia 11-11-2005, 19:19
[tożsamość niepotwierdzona]przepraszam a o co chodzi z ta nowa szkola?

nadesłał heh dnia 14-11-2005, 18:06
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]przy ulicy klopotowskiego ma powstać nowe liceum humanistyczne wielokulturowe (patrona jeszcze nie wobrano). beda tam tygodniowo dwie godziny historii kultury Żydowskiej, a fizyka, chemia i biologia beda sprofilowane (tydzień ścisly raz na dwa miesiące w pracowniach uniwersyteckich).
nadesłała Gdzioła dnia 14-11-2005, 20:32
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]"sorry to będą jacyś ortodoksyjni żydzi nie potrafiący zliczyć do trzech i nie wiedzący co to jest tchawica... a do tego pewnie nieżle burżujscy i pseudo elitarni... "


"ale jeszcze wiesz wszytscy się napalą że nowa filia bednarskiej to musi być fajne i potem będą wychodzić z tamtąd takie wyegzaltowane dzieci... które może przeczytały parę ksiażek ale nic więcej..."


"ale ja naprawde się boję takich eksperymentów... bo co oni nowego wniosa do bednarskiej... nie wiem czy to tez troche nie zacznie być tak że staniemy sie drugim Lauderem..."



To nie są moje wypowiedzi, ale w stu procentach się z nimi zgadzam.
nadesłał Jasiek dnia 14-11-2005, 21:34
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Ach, i żywię wielką nadzieję że Jaś Piotruś będzie takim dyrektorem jak Marszałkiem teraz a nie takim jak Marszałkiem poprzednio..:-)
nadesłał Jasiek dnia 14-11-2005, 21:38
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Panie Jaśku,

z całym szacunkiem, opinie które Pan pracowicie zebrał nie są specjalnie mądre. Wskazują jednak, że organizatorzy nowej Szkoły muszą opracować strategię wizerunkową nowego liceum, bo oczy wyjdą im z orbit podczas lektury "Bszoku".

JW
nadesłał wrobel dnia 15-11-2005, 08:11
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]o co chodzi z tą nową szkołą?
nadesłał heh dnia 15-11-2005, 20:35
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]nie rozumiem jak liceum, w którym uczniowie mają się uczyć o kulturze Żydów (o innej nie słyszałem) można nazwać WIELOkulturowym...
nadesłał kjzbdf dnia 16-11-2005, 18:10
[tożsamość niepotwierdzona]zdaje się że najwięcej będzie o kulturze Żydowskiej i to będzie tak na początek a potem planowane jest jeszcze coś związane z innymi kulturami. ale nie jestem pewna
nadesłała magda haman dnia 18-11-2005, 11:12
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]masz racje. Nie pamietam, jakie kultury jeszcze wchodza w gre, ale na pewno zydowska to dopiero poczatek.
nadesłał temkin w niemczech dnia 18-11-2005, 16:06
[tożsamość niepotwierdzona]czyz nie jest to zbytnie rozdrabnianie sie? Skonczy sie to na tym, ze drogi wszystkich szkol po prostu w koncu sie rozejda, bo nie bedzie jak nad tym wszystkim zapanowac, a i wzajemne przenikanie sie ludzi z tych szkol stanie sie zadne. Moze zamaist tworzyc zupelnie nowa szkole, to stworzmy taka klase (ktora od samego poczatku bedzie szla w tym i tylko tym kierunku) np.: na Bednarskiej?
nadesłał ar'zul dnia 20-11-2005, 15:18
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]nie wiem czy juz na to nie za pozno, bo jest i budynek. i dyrektor...
co do rozejscia sie szkol... podobno ta nowa ma miec innego patrona niz Maharadża...
nadesłała Gdzioła dnia 20-11-2005, 20:26
[tożsamość niepotwierdzona]Zgadzam się z panem Wróblem. Według mnie to, co przytoczył Jasiek, jest wyrazem braku szacunku, może nawet chamstwa. To, że ktoś ma sprofilowaną część przedmiotów ścisłych, w żadnym wypadku nie oznacza, że nie umie 'liczyć do trzech' (ilu uczniów bednarskiej zawęża biologie, fizykę, chemie, a rozszerza przedmioty humanistyczne. I co z tego wynika? Są głupsi?)
A skąd myśl, ze 'burżujscy i pseudo elitarni'? Tacy ludzie jak my. Czy Bednarska nie „poczuwa się” przypadkiem za elitarna i fajną?
Wcale nie koniecznie będą do niej chodzili sami Żydzi, a nawet jeśli, to powinniśmy chyba cieszyć się, ze mogą uczyć się w filii Bednarskiej - że dała im ona możliwość rozszerzania zagadnienia swojej i innych kultur?
Jeśli członkowie społeczności Bednarskiej wezmą się za swój Zespół Szkół, to jest szansa, że się on nie rozpadnie i na pewno nowa szkoła może dużo do niego wnieść. Rozumiem wątpliwości i niepewność, ale nie podoba mi się bardzo takie teoretyzowanie, spekulowanie, dywagowanie.

nadesłała marysia dnia 21-11-2005, 16:25
[tożsamość niepotwierdzona]Nie, no dobrze, czytajac to po raz drugi przychodzi mi do głowy, ze przesadziłam i nie jest to raczej wyrazem chamstwa, ale obawy. Przepraszam, ze tak ostro...
nadesłała marysia dnia 21-11-2005, 18:12
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]a i owszem, Marysiu, moim zdaniem jest to objawem chamstwa. W kazdym razie ja sie zgadzam z kazdym Twoim slowem z poprzedniego komentarza. Moim zdaniem bardzo trafnie wszystko ujelas.
A najbardziej juz mnie frapuje, ze komentarz Jaska stal sie kometarzem tygodnia.
nadesłała matylda temkinianka dnia 21-11-2005, 19:50
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]komentarzem tygodnia jest, z tego, co rozumiem, coś poruszającego, prowokującego, a niekoniecznie trafnego i podzielanego przez Redakcję.
nadesłała gum dnia 21-11-2005, 20:49
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]ach i jeszcze coś związanego z tematem newsa. dość niefortunny wydaje się moment, w którym te powody pan Tytus ogłosił. Po pierwsze rozwieszone na Raszu plakaty giną w tłumie tych wyborczych (których, w przeciwnieństwoe do Bednarskiej, jest tam od groma). Po drugie zaś, jest listopad i z doświadczenia wiem, że do maja czy czerwca decyzję odnośnie liceum zmienia się conajmniej trzykrotnie.
nadesłała gum dnia 21-11-2005, 20:52
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Matyldo, a może byś powiedziała coś o wypowiedzi a nie o autorze?
nadesłał Jasiek dnia 22-11-2005, 08:06
[tożsamość niepotwierdzona] Och, to genialne sformulowanie. Skąd wy weżmiecie tych żydow w Polsce? Może macie jakieś specjalne dojścia? Dawno tak fajnego sformulowania nie widziałem.
Poza tym drogi Jasiu Wasilewski, maja siostra piszę o Twoim chamskim komentarzu, a nie bynajmniej o "autorze". To nie jest wycieczka osobista, ale zniesmaczenie wypowiedzią, ktora jest rzeczywiście żenująca. Brakowalo tylko, byś dodal, że będą brudni, pejsaci i będa śmierdzieć czosnkiem. I kiwać się. Proszę Cię, dodaj to koniecznie! Bo chyba zapomniałeś.
W każdym razie gratuluję, bo świetnie wpisaleś sie w IV RP.
nadesłał Alek Temkin dnia 23-11-2005, 22:56
[tożsamość niepotwierdzona]Przepraszam, to genialne sformulowanie to "będą do niej chodzili sami Żydzi"
nadesłał Alek Temkin dnia 23-11-2005, 22:59
[tożsamość niepotwierdzona]Trochę przesadziłem, ale rzeczywiście jest tak, że przytaczane z aprobatą przez Jasia Wasilewskiego wypowiedzi przywolują bardzo ryzykowne stereotypy, których kompletnie nie spodziewalem się tutaj ujrzeć. Bardzo bym na nie uważal, bo to brzmi przepraszam bardzo, ale jak taki pokątny, dobroduszny antysemityzm, w stylu: "Ja tam nie mam nic przeciwko żydom, ale na nasze podworko niech nie wchodzą".
nadesłał Alek Temkin dnia 23-11-2005, 23:38
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Aleczku.
nadesłał Jasiek dnia 23-11-2005, 23:53
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Właściwie jednak wyjaśnię: osoba, którą cytowałem (te wypowiedzi są z oczywistych względów niezbyt formalnym językiem napisane) jest pochodzenia żydowskiego.
nadesłał Jasiek dnia 24-11-2005, 18:39
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]heh. troche mnie smiesza wypowiedzi osób (moim zdaniem) przewrażliwionym na temat Zydow i antysemityzmu. w koncu mamy ta (moim zdaniem) demokracje w naszej szkole i wolnosc słowa, więc dlaczego jasiek i jego koledzy/kolezanki nie maja prawa wyrazic swoich obaw zwiazanych z nowym tworem marki "bednarska". mysle, ze na ich opinie ma wpływ przede wszystkim to co sie dzieje na bednarskiej i raszynskiej. fakt faktem ze jakos tam elitarni jestesmy, ale tworzenie tak sprofilowanej i ukierunkowanej szkoły spowodowało (moim zdaniem) przeelitaryzowanie czego efektem sa uwagi jaska itd. dziwi mnie tez (moim zdaniem) atak ze strony m.in rodzenstwa temkin na rzeczonego jaska. niby tacy tolerancyjni jestesmy, ale tego ze ktos moze miec inne poglady nie zdzierzymy!

i to by było na tyle
nadesłał siabadu dnia 24-11-2005, 18:45
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Swieta Anielko! Co to znaczy 'nie zdzierzymy'? Sadze, ze owszem, uda nam sie to zdzierzyc, w kazdym razie - obiecuje - bedziemy sie naprawde usilnie starac

Mateuszu! Co to znaczy 'atak'? Tak samo jak Jasiek - i ja i Alek Temkin i Marysia mozemy sie wypowiedziec. Wolnosc slowa? Widze, ze polega na tym, ze jednym sie ja przyznaje, a drugim sie jej odmawia....
nadesłała matylda temkinianka dnia 24-11-2005, 19:20
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]dziwi mnie poprostu fakt jak bardzo zbulwersowała niektorych wypowiedz jaska
nadesłał siabadu dnia 24-11-2005, 19:29
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]dziwi mnie, ze traktujesz wypowiedzi, ktore zacytowal, jako rzecz zupelnie normalna - zupelnie w porzadku...
nadesłała matylda temkinianka dnia 24-11-2005, 20:38
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Tu chyba niezrozumienie "wolności słowa" jest problemem. Nie polega ona na tym, do czego próbuje nas przekonać siabadu, że "jasiek i jego koledzy/kolezanki nie maja prawa wyrazic swoich obaw[...]". Ależ mają prawo wyrażać nie tylko obawy, ale i dezaprobatę czy krytykę. Trzeba jednak mieć na uwadze sposób, w jaki się te obawy wyraża. Nawet wolność słowa nie usprawiedliwia wypowiedzi agresywnych i obrażających kogokolwiek. A słowa, które cytuje Jasiek to nie jest wyważona krytyka czy łagodna obawa.
nadesłała gum dnia 24-11-2005, 21:41
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]hmm... w takim razie nie do konca wiem kto moze czuc sie atakowany przez przytoczone tu wypowiedzi... no ale coz, ludzka rzecza bładzic
nadesłał siabadu dnia 25-11-2005, 17:16
[potwierdzony członek społeczności szkolnej]Stwierdzenie, że ktoś nie umie zliczyć do trzech, jest nie tyle atakiej, co obrazą.
Chyba inaczej rouzmiemy termin "wolność słowa".
nadesłał zweryfikowany_członek_społeczności_szkolnej dnia 04-01-2006, 22:18
[tożsamość niepotwierdzona]A moim zdaniem to społecznosc bednarskiej, a w szczegolnosci ciala zarzadzajace maja wystarczajaco duzo problemow ze szkolami, ktore juz istnieja! Klasyczny schemat. Zamiast porzadnie rozwiazac wszystkie problemy, ktore istnieja, to udajemy ze nie ma problemu, rozbabrujemy je i przechodzimy do innych, ktore wydaja sie ciekawsze. tylko kiedy przekroczymy te niewidzialna granice absurdu..
nadesłał Chlebi dnia 10-01-2006, 16:00

D  O  D  A  J    K  O  M  E  N  T  A  R  Z
Aby dodać komentarz zaloguj się lub napisz jako gość. Zalogowanie się jest wysoce zalecane.

UWAGA! Prawdopodobnie posiadasz już konto przy pomocy którego możesz się zalogować. Szczegóły...
BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone