"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
 
Szukasz oficjalnej strony Bednarskiej? www.bednarska.edu.pl
20.01.2025, imieniny Fabioli, Miły, Sebastiana
BednarSzok >> Projekt zmian w konstytucji - luty 2006

Projekt zmian w konstytucji - luty 2006

4.1 W Rzeczypospolitej Szkolnej władzę ustawodawczą sprawują Zgromadzenie Szkolne oraz Sejmy Terytoriów.

4.1.1 Na każdym Terytorium działa Sejm.

4.1.1.1 W skład Sejmu Terytorium wchodzi 33 posłów, chyba że mandaty nie zostaną obsadzone. Stany uczniowski, rodzicielski i nauczycielski reprezentuje po 10 posłów, stan absolwencki zaś 3 posłów.

4.1.1.2 Sejm działa na podstawie przyjętego przez siebie regulaminu.

4.1.1.3 Sejm przyjmuje ustawy małe dotyczące swojego Terytorium oraz podejmuje uchwały.

4.1.1.4 Sejm zatwierdza roczny plan życia społecznego Terytorium oraz przyjmuje sprawozdanie z jego wykonania.

4.1.1.6 Sejm organizuje plebiscyt w ważnych dla Szkoły sprawach. Czyni to na wniosek co najmniej 15 obywateli swojego Terytorium.

4.1.1.7 Inicjatywę ustawodawczą mają posłowie, Dyrektor Szkoły, Rada Szkoły, Rada Nauczycieli, Zarząd TP PSLO, Rada Programowa oraz co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.

4.1.1.8 Posiedzenie Sejmu zwołuje, na wniosek własny lub co najmniej 10 posłów, nie rzadziej niż dwa razy do roku, Marszałek Sejmu.

4.1.1.9 Kadencja Sejmu trwa rok. Wybory do Sejmu odbywają się na przełomie listopada i grudnia w trybie przewidzianym w Ordynacji Wyborczej do Sejmu.

4.1.2 Zgromadzenie Szkolne jest władzą ustawodawczą dla całej Rzeczypospolitej Szkolnej.

4.1.2.1 Zgromadzenie Szkolne składa się z posłów wszystkich Sejmów.

4.1.2.2 Zgromadzenie Szkolne działa na podstawie przyjętego przez siebie regulaminu.

4.1.2.3 Zgromadzenie Szkolne uchwala oraz zmienia Konstytucję Szkoły. Czyni to bezwzględną większością głosów swego Konstytucyjnego składu, przy obecności co najmniej 2/3 liczby posłów.
4.1.2.4 Zgromadzenie Szkolne przyjmuje ustawy Wielkie, które obowiązują na całym obszarze Rzeczypospolitej Szkolnej, oraz podejmuje uchwały. Czyni to zwykłą większością głosów, przy obecności nie mniej niż 1/2 liczby posłów.
4.1.2.5 Zgromadzenie Szkolne podnosi ustawy Małe do poziomu ustaw Wielkich oraz obniża ustawy Wielkie do poziomu ustaw Małych.

4.1.2.6 Zgromadzenie Szkolne wysłuchuje sprawozdania Dyrektorów dotyczących życia Rzeczypospolitej Szkolnej Obojga Terytoriów oraz opinii Rady Programowej dotyczącej strategii rozwoju Szkół.

4.1.2.7 Zgromadzenie Szkolne organizuje plebiscyt w ważnych dla Rzeczypospolitej Szkolnej sprawach. Czyni to na wniosek co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.

4.1.2.8 Inicjatywę ustawodawczą mają posłowie, Dyrektorzy Szkół, Rady Szkół, Rady Nauczycieli, Zarząd TP PSLO, Rada Programowa oraz co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.

4.1.2.9 Posiedzenie Zgromadzenia Szkolnego zwołuje, na wniosek własny lub co najmniej 15 posłów, nie rzadziej niż dwa razy do roku, Marszałek Zgromadzenia.

DOTYCHCZASOWE BRZMIENIE ART. 4.1:

4.1 SEJM SZKOLNY

4.1.1 W skład Sejmu wchodzi 63 posłów. Stany uczniowski, rodzicielski i nauczycielski reprezentuje po 20 posłów, zaś stan absolwencki 3 posłów.
4.1.2 Sejm działa na podstawie przyjętego przez siebie regulaminu.
4.1.3 Sejm jako władza ustawodawcza uchwala oraz zmienia Konstytucję Szkoły. Czyni to bezwzględną większością głosów swego Konstytucyjnego składu, przy obecności co najmniej 2/3 liczby posłów.
4.1.4 Sejm podejmuje uchwały. Czyni to zwykłą większością głosów, przy obecności nie mniej niż 1/2 liczby posłów.
4.1.5 Inicjatywę ustawodawczą mają posłowie, Dyrektor Szkoły, Rady Szkoły, Rada Nauczycieli, Zarząd TP PSLO oraz co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.
4.1.6 Sejm zatwierdza roczny plan życia społecznego Szkoły oraz przyjmuje sprawozdanie z jego wykonania.
4.1.7 Sejm organizuje plebiscyt w ważnych dla Szkoły sprawach. Czyni to na wniosek co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.
4.1.8 Posiedzenie Sejmu zwołuje, na wniosek własny lub co najmniej 10 posłów, nie mniej niż dwa razy do roku, Marszałek Sejmu.
4.1.9 Kadencja Sejmu trwa rok. Wybory do Sejmu odbywają się na przełomie listopada i grudnia w trybie przewidzianym w Ordynacji Wyborczej do Sejmu.


PONADTO Komisja rekomenduje następujące zamiany:

2.3 Kompetencje Zarządu Towarzystwa oraz Komisji Rewizyjnej określa Statut Towarzystwa.

na

2.3 Kompetencje Władz Towarzystwa oraz Komisji Rewizyjnej określa Statut Towarzystwa.

3.2 Stany podlegają temu samemu prawu, acz ze względu na różne role, jakie spełniają w Rzeczypospolitej, posiadają różne prerogatywy.

na

3.2 Stany podlegają temu samemu prawu, acz ze względu na różne role, jakie odgrywają w Rzeczypospolitej, posiadają różne prerogatywy.

3.3 Szkoła jako Rzeczpospolita ma trojakiego rodzaju władze:
- ustawodawczą, którą pełni Sejm,
- wykonawczą, którą pełni Dyrektor, Rada Nauczycieli i Rada Szkoły,
- sądowniczą, którą pełni Sąd Szkolny.

na

3.3 Szkoła jako Rzeczpospolita ma trojakiego rodzaju władze:
- ustawodawczą, którą pełnią Sejmy i Zgromadzenie Szkolne,
- wykonawczą, którą pełnią Dyrektorzy, Rady Nauczycieli i Rady Szkół,
- sądowniczą, którą pełni Sąd Szkolny.

4.2.1 Rada Szkoły każdego z Terytoriów składa się z 14 osób.

na

4.2.1 Rada Szkoły każdego z Terytoriów składa się z 14 osób, chyba że mandaty nie zostaną obsadzone.

4.2.4 Każda Rada Szkoły opracowuje roczny plan życia społecznego Szkoły i przedstawia go do zatwierdzenia Sejmowi.
4.2.5 Każda Rada Szkoły przygotowuje projekt tej części budżetu Szkoły, która dotyczy jej życia społecznego i przedstawia go do zatwierdzenia Sejmowi.
4.2.6 Każda Rada Szkoły realizuje przyjęty plan życia Szkoły i składa przed Sejmem sprawozdanie z jego wykonania.

na

4.2.4 Każda Rada Szkoły opracowuje roczny plan życia społecznego Szkoły i przedstawia go do zatwierdzenia Sejmowi swojego Terytorium.
4.2.5 Każda Rada Szkoły przygotowuje projekt tej części budżetu Szkoły, która dotyczy jej życia społecznego i przedstawia go do zatwierdzenia Sejmowi swojego Terytorium.
4.2.6 Każda Rada Szkoły realizuje przyjęty plan życia Szkoły i składa przed Sejmem swojego Terytorium sprawozdanie z jego wykonania.

4.3 RADA NAUCZYCIELI

na

4.3 W każdej ze Szkół działa Rada Nauczycieli.

Dodaje się ustęp:

4.3.7 Rady Nauczycieli wszystkich Szkół mogą zbierać się na wspólnych posiedzeniach, by decydować o ideach wychowawczych Szkół.

4.4 DYREKTOR SZKOŁY

na

4.4 Każdą ze Szkół kieruje jej Dyrektor

Dodaje się ustęp:

4.4.7 Dyrektorzy Szkół tworzą Radę Dyrektorów i wybierają spośród siebie jej Przewodniczącego. Przewodniczący Rady Dyrektorów może zwołać wspólne posiedzenie Rad Nauczycieli.

4.5.1 Sąd Szkolny rozstrzyga spory zaistniałe na terenie Szkoły oraz bada legalność

na

4.5.1 Sąd Szkolny rozstrzyga spory zaistniałe na terenie Szkoły oraz bada zgodność ustaw z Konstytucją i legalność zarządzeń Władz Szkół.

5.2.4 Pełnego wykorzystania stwarzanych przez Szkołę możliwości dydaktycznych. Oznacza to między innymi:
dla nauczyciela -
- prawo do wyboru treści i metod nauczania zgodnie z programem dydaktycznym i wychowawczym Szkoły.
dla ucznia -
- prawo do indywidualnego toku nauczania;
- prawo do zaliczenia całości programu danego przedmiotu w danym roku szkolnym w drodze egzaminu klasyfikacyjnego, najpóźniej w przeddzień klasyfikacji.

na

5.2.4 Pełnego wykorzystania stwarzanych przez Szkołę możliwości dydaktycznych. Oznacza to między innymi:

5.2.4.1 Dla nauczyciela: prawo do wyboru treści i metod nauczania zgodnie z programem dydaktycznym i wychowawczym Szkoły.
5.2.4.2 Dla ucznia: prawo do indywidualnego toku nauczania oraz prawo do zaliczenia całości programu danego przedmiotu w danym roku szkolnym w drodze egzaminu klasyfikacyjnego, najpóźniej w przeddzień klasyfikacji.

5.3.2 Rzetelnego wykonywania powinności właściwych dla każdego stanu Oznacza to, że w szczególności:
uczniowie powinni -
- spełniać wymagania nauczyciela dotyczące uczęszczania na zajęcia i sposobu realizacji programu;
- zgłaszać niezrozumienie określonych partii materiału.
nauczyciele powinni -
- uczestniczyć w życiu społecznym Szkoły w stopniu adekwatnym do pełnionych w Szkole ról;
- służyć indywidualnymi konsultacjami uczniom, którzy tego potrzebują.

na

5.3.2 Rzetelnego wykonywania powinności właściwych dla każdego stanu. Znaczy to, że w szczególności:
5.3.2.1 Uczniowie powinni spełniać wymagania nauczyciela dotyczące uczęszczania na zajęcia i sposobu realizacji programu oraz zgłaszać niezrozumienie określonych partii materiału.
5.3.2.2 Nauczyciele powinni uczestniczyć w życiu społecznym Szkoły w stopniu adekwatnym do pełnionych w Szkole funkcji oraz służyć indywidualnymi konsultacjami uczniom, którzy tego potrzebują.


BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone