Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
BednarSzok >> Projekt zmian w konstytucji - luty 2006
4.1 W Rzeczypospolitej
Szkolnej władzę ustawodawczą sprawują Zgromadzenie Szkolne oraz
Sejmy Terytoriów. 4.1.1 Na każdym Terytorium działa Sejm. 4.1.1.1 W skład Sejmu Terytorium wchodzi 33 posłów, chyba że mandaty nie zostaną obsadzone. Stany uczniowski, rodzicielski i nauczycielski reprezentuje po 10 posłów, stan absolwencki zaś 3 posłów. 4.1.1.2 Sejm działa na podstawie przyjętego przez siebie regulaminu. 4.1.1.3 Sejm przyjmuje ustawy małe dotyczące swojego Terytorium oraz podejmuje uchwały. 4.1.1.4 Sejm zatwierdza roczny plan życia społecznego Terytorium oraz przyjmuje sprawozdanie z jego wykonania. 4.1.1.6 Sejm organizuje plebiscyt w ważnych dla Szkoły sprawach. Czyni to na wniosek co najmniej 15 obywateli swojego Terytorium. 4.1.1.7 Inicjatywę ustawodawczą mają posłowie, Dyrektor Szkoły, Rada Szkoły, Rada Nauczycieli, Zarząd TP PSLO, Rada Programowa oraz co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej. 4.1.1.8 Posiedzenie Sejmu zwołuje, na wniosek własny lub co najmniej 10 posłów, nie rzadziej niż dwa razy do roku, Marszałek Sejmu. 4.1.1.9
Kadencja Sejmu trwa rok. Wybory do Sejmu odbywają się na przełomie
listopada i grudnia w trybie przewidzianym w Ordynacji Wyborczej do
Sejmu. 4.1.2 Zgromadzenie Szkolne jest władzą ustawodawczą dla całej Rzeczypospolitej Szkolnej. 4.1.2.1 Zgromadzenie Szkolne składa się z posłów wszystkich Sejmów. 4.1.2.2 Zgromadzenie Szkolne działa na podstawie przyjętego przez siebie regulaminu. 4.1.2.3
Zgromadzenie Szkolne uchwala oraz zmienia Konstytucję Szkoły. Czyni
to bezwzględną większością głosów swego Konstytucyjnego składu,
przy obecności co najmniej 2/3 liczby posłów. 4.1.2.6 Zgromadzenie Szkolne wysłuchuje sprawozdania Dyrektorów dotyczących życia Rzeczypospolitej Szkolnej Obojga Terytoriów oraz opinii Rady Programowej dotyczącej strategii rozwoju Szkół. 4.1.2.7 Zgromadzenie Szkolne organizuje plebiscyt w ważnych dla Rzeczypospolitej Szkolnej sprawach. Czyni to na wniosek co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej. 4.1.2.8 Inicjatywę ustawodawczą mają posłowie, Dyrektorzy Szkół, Rady Szkół, Rady Nauczycieli, Zarząd TP PSLO, Rada Programowa oraz co najmniej 15 obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej. 4.1.2.9 Posiedzenie
Zgromadzenia Szkolnego zwołuje, na wniosek własny lub co najmniej
15 posłów, nie rzadziej niż dwa razy do roku, Marszałek
Zgromadzenia. DOTYCHCZASOWE BRZMIENIE
ART. 4.1: 4.1 SEJM SZKOLNY PONADTO Komisja rekomenduje
następujące zamiany: 2.3 Kompetencje na 2.3
Kompetencje Władz Towarzystwa 3.2 Stany podlegają temu
samemu prawu, acz ze względu na różne role, jakie na 3.2 Stany podlegają
temu samemu prawu, acz ze względu na różne role, jakie odgrywają
w Rzeczypospolitej, posiadają różne prerogatywy. 3.3 Szkoła jako Rzeczpospolita
ma trojakiego rodzaju władze: na 3.3
Szkoła jako Rzeczpospolita ma trojakiego rodzaju władze: 4.2.1 Rada Szkoły każdego
z Terytoriów składa się z 14 osób. na 4.2.1
Rada Szkoły każdego z Terytoriów składa się z 14 osób, chyba
że mandaty nie zostaną obsadzone. 4.2.4 Każda Rada Szkoły
opracowuje roczny plan życia społecznego Szkoły i przedstawia go
do zatwierdzenia Sejmowi. na 4.2.4
Każda Rada Szkoły opracowuje roczny plan życia społecznego Szkoły
i przedstawia go do zatwierdzenia Sejmowi swojego Terytorium. 4.3 na 4.3 W każdej
ze Szkół działa Rada Nauczycieli. Dodaje się ustęp: 4.3.7 Rady
Nauczycieli wszystkich Szkół mogą zbierać się na wspólnych posiedzeniach,
by decydować o ideach wychowawczych Szkół. 4.4 na 4.4
Każdą ze Szkół kieruje jej Dyrektor Dodaje się ustęp: 4.4.7
Dyrektorzy Szkół tworzą Radę Dyrektorów i wybierają spośród
siebie jej Przewodniczącego. Przewodniczący Rady Dyrektorów może
zwołać wspólne posiedzenie Rad Nauczycieli. 4.5.1 Sąd Szkolny rozstrzyga
spory zaistniałe na terenie Szkoły oraz bada na 4.5.1
Sąd Szkolny rozstrzyga spory zaistniałe na terenie Szkoły oraz bada
zgodność ustaw z Konstytucją i legalność zarządzeń Władz Szkół. 5.2.4 Pełnego wykorzystania
stwarzanych przez Szkołę możliwości dydaktycznych. Oznacza to między
innymi: na 5.2.4 Pełnego wykorzystania stwarzanych przez Szkołę możliwości dydaktycznych. Oznacza to między innymi: 5.2.4.1 Dla
nauczyciela: prawo do wyboru treści i metod nauczania zgodnie z programem
dydaktycznym i wychowawczym Szkoły. 5.3.2 Rzetelnego wykonywania
powinności właściwych dla każdego stanu Oznacza to, że w szczególności: na 5.3.2 Rzetelnego
wykonywania powinności właściwych dla każdego stanu. Znaczy
to, że w szczególności: |
Pewne prawa zastrzeżone