"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
 
Szukasz oficjalnej strony Bednarskiej? www.bednarska.edu.pl
20.01.2025, imieniny Fabioli, Miły, Sebastiana
BednarSzok >> Projekt zmian w innych ustawach - luty 2006

Projekt zmian w innych ustawach - luty 2006


komisja rekomenduje zmiany następujących ustaw:

Ustawa o sankcjach


W trosce o uczynienie Szkoły miejscem wolnym od narkotyków,
Wezwawszy uczniów i nauczycieli do poddania się powszechnym badaniom na obecność narkotyków,
Zarazem zaś w pełni respektując nienaruszalne indywidualne prawo do odmówienia zgody na badania,
Zgromadzenie Szkolne stanowi co następuje:

    1. Dyrektor Szkoły podaje po przeprowadzeniu badań do publicznej wiadomości dwie listy osób, które wyraziły niezgodę oraz zgodę na badania.

    2. Dyrektor Szkoły przekazuje rodzicom lub opiekunom ucznia, który wyraża niezgodę na badania, informację o decyzji ich dziecka.

    3. Informację o wyniku badania uzyskuje Dyrektor Szkoły.

      1. Po uzyskaniu wiedzy o pierwszym wyniku dodatnim ucznia Dyrektor Szkoły spotyka się z uczniem oraz rodzicami lub opiekunami ucznia dla ustalenia najlepszych warunków opieki i wsparcia dla ucznia. Podczas spotkania uczeń podpisuje kontrakt, w którym zobowiązuje się do nieużywania narkotyków pod sankcją usunięcia ze Szkoły. Podczas spotkania wskazany zostaje nauczyciel (o ile nie zachodzi sytuacja szczególna powinien to być), który zapewni uczniowi szczególną opiekę i wsparcie. Nauczyciel taki uzyskuje informację o wyniku testu.

      2. Po uzyskaniu wiedzy o pierwszym wyniku dodatnim nauczyciela Dyrektor Szkoły spotyka się z nauczycielem. Nauczyciel na piśmie zobowiązuje się do nieużywania narkotyków pod sankcją zwolnienia z pracy w Szkole.

    4. Powierza się Dyrekcji opracowanie przejrzystych procedur losowania osób poddanych badaniom. Zasady losowania będą znane uczniom i nauczycielom.

Ustawa o Sądzie Rzeczpospolitaj Szkolnej

1 Są Rzeczypospolitej Szkolnej Obojga Terytoriów, czyli Są Szkolny, rozstrzyga sprawy sporne zaistniał na terenie Szkoł dotycząe praw obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.
2 Są Szkolny dokonuje interpretacji prawa szkolnego oraz orzeka o zgodnośi zarzązeńwłdz Rzeczypospolitej Szkolnej z prawem szkolnym.
3 Są Szkolny uchyla częćlub całś wadliwego przepisu lub zarzązenia niezgodnego z prawem szkolnym lub Konstytucją
4 Wykłdnia Sąu Szkolnego jest obowiąująym prawem Rzeczypospolitej Szkolnej.
5 Orzeczenia Sąu Szkolnego sąw zakresie jego kompetencji wiąąe dla wszystkich obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej i jej włdz.
6 Są Szkolny pełi funkcje rozjemcze.
7 Sprawędo Sąu Szkolnego wnosi obywatel Rzeczypospolitej Szkolnej bąźkaża włdza Rzeczypospolitej Szkolnej.
8 Są Szkolny nie wymierza kar, z wyjąkiem spraw zwiąanych z funkcjonowaniem systemu bednarowego.
9 Sęziąnie moż byćDyrektor Szkoł, Marszałk Sejmu, Marszałek Zgromadzenia Szkolnego ani Premier.
10 Sęzia-elekt staje sięSęziąz chwilązłżnia śubowania.
11 Śubowanie polega na wygłszeniu w obecnośi Marszała Sejmu Rzeczypospolitej Szkolnej słw roty śubowania.
12 Kadencja Sąu Szkolnego trwa pomięzy inauguracyjnymi posiedzeniami Sejmu Rzeczypospolitej Szkolnej.
13 Posiedzenia Sąu Szkolnego sąjawne. Na wniosek strony Są Szkolny moż z ważych powodów wyłczyćjawnoś.
14 Są Szkolny pierwszej instancji orzeka w skłdzie trzyosobowym: uczeń rodzic i nauczyciel.
15 Od orzeczenia Sąu Szkolnego pierwszej instancji przysłguje odwołnie do Sąu Szkolnego drugiej instancji w terminie 7 dni.
16 Są Szkolny drugiej instancji orzeka w skłdzie trzech, sześiu lub dziewięiu Sęziów.
17 Wydają orzeczenie Sęziowie zmierzajądo jednomyśnośi, jeśi nie da sięjej osiąną, orzeczenie zapada więszośiągłsów.
18 Dyrektorowi przysłguje prawo wniesienia rewizji od każego orzeczenia Sąu.
19 Szczegółwe zasady działnia Sąu Szkolnego oraz tryb postęowania przez Sąem Szkolnym okreśa Regulamin Sąu Rzeczypospolitej Szkolnej Obojga Terytoriów uchwalony przez Są Szkolny.


Ustawa o Impeachmencie

1. Sejm Terytorium rozpatruje zarzuty zwiąane ze sprawowaniem urzęu i stawia w stan oskarżnia.
2. Sprawująymi urzęy sąprzedstawieciele włdz obieralnych Rzeczypospolitej Szkolnej, Kancelarii Sejmu, Komisji Wyborczych oraz wszyscy powołni przez te włdze. Uznaje się ż bycie Sęziąjest sprawowaniem godnośi, a nie urzęu.
3. Wniosek o impeachment - czyli o postawienie w stan oskarżnia w zwiąku z przekroczeniem uprawnieńlub niedopełieniem obowiąków - przedkłda Sejmowi 10 posłw wraz z uzasadnieniem oskarżnia.
4. Sejm Szkolny uchwala impeachment wiekszośią2/3 głsów posłw obecnych podczas głsowania oraz wyznacza oskarżciela, który wystęuje przed Sąem Rzeczypospolitej Szkolnej w imieniu Sejmu Szkolnego.
5. Są Rzeczypospolitej Szkolnej przyjmuje impeachment z mocy prawa.
6. Uznanie przez Są Rzeczypospolitej Szkolnej winy oskarżnego jest równoznaczne z jego dymisją


Ustawa Bednarowa

1. Bednar wskazuje na wartoś prac na rzecz Szkoł, a takż prac zwiąanych z działniami Szkoł na zewnąrz, wykonywanych przez obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.
2. Celem istnienia bednara jest pobudzanie uczniów do pracy na rzecz Szkoł i prac zwiąanych z działniami Szkoł na zewnąrz.
3. Uczniowie opłcająbednarami swojączęćczesnego za naukęw szkole.
4. Rok budżtowy trwa od 1 stycznia do 31 grudnia.
5. Rady Szkół w których obowiąuje system bednarowy, okreśajązasady wyceny wartośi prac uczniów w bednarach.
6. Rady Szkół w których obowiąuje system bednarowy, mająobowiąek przygotowaći przekazaćdo rozpatrzenia Sejmowi Terytorium projekt budżtu na pierwszym posiedzeniu nowowybranego Sejmu.
7. Budżt Terytorium okreśa:
-Wysokoś czesnego i zwiąanych z nim przychodów,
-Całś wydatków w rozbiciu na poszczególne dział.
8. Uczniowie mająobowiąek wpłcićczesne w terminie okreśonym Ustawąbudżtową
9. Rady szkół w których obowiąuje system bednarowy, wspólnie odpowiadająza emisjębednarów.
10. Ustawa budżtowa moż różicowaćwysokoś czesnego.

Ustawa o Kancelarii Sejmu

1 Kancelaria Sejmu wykonuje zadania organizacyjno-techniczne zwiąane z działlnośiąSejmu na własnym Terytorium oraz w ramach Zgromadzenia Szkolnego.
2 Kancelaria Sejmu słż pomocąPrezydium Sejmu i ułtwia posłm wykonywanie mandatu poselskiego.
3 Kancelaria Sejmu współracuje z organami szkoł i komisjami sejmowymi.
4 Projekty ustaw, uchwałi spraw podlegająych rozpatrzeniu przez Sejm lub należ zgłszaćna piśie do Kancelarii Sejmu nie późiej niż7 dni przed planowanym terminem posiedzenia Sejmu.
5 Projekty ustaw, uchwałi spraw podlegająych rozpatrzeniu przez Zgromadzenie Szkolne należ zgłszaćna piśie do Kancelarii każdego Sejmu nie późiej niż7 dni przed planowanym terminem posiedzenia Zgromadzenia Szkolnego.

6 Kancelaria Sejmu prowadzi korespondencjęz posłmi. Zawiadamia o zwołnym przez Prezydium Sejmu terminie posiedzenia z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem oraz przesył pocztąelektronicznąlub tradycyjnąprojekty ustaw i innych dokumentów zgłszonych pod obrady Sejmu oraz prowadzi korespondencjęz posłmi.
7 Kancelaria Sejmu prowadzi Dziennik Ustaw, Archiwum Sejmowe i Diariusz Sejmowy.
8 KancelariąSejmu kieruje Szef Kancelarii Sejmu przy pomocy dobranych przez siebie współracowników.
9 Szef Kancelarii jest powołwany i odwołwany przez Sejm. Szef Kancelarii jest powołwany na czas nieokreśony. Dokonują zmiany Szefa Kancelarii Sejmu, Sejm ma na uwadze ciąłś prac Kancelarii.
10 Szef Kancelarii Sejmu jest zwierzchnikiem wszystkich kancelistów i ponosi odpowiedzialnoś za ich działnia.
11 Kancelistom przysłguje wynagrodzenie bednarowe.


Ustawa o informacji


Niniejsza ustawa reguluje powinności władz Rzeczpospolitej Szkolnej Obojga Terytoriów dotyczące informacji publicznej.

Postanowienia ogólne

Art. 1 Wszelkie akty prawne obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Szkolnej obojga Terytoriów (dalej: RSOT) winny być publicznie dostępne. Władze RSOT są zobowiązane do rzetelnego informowania obywateli o swej działalności.
Art. 2 Rady Szkół Terytorium Bednarska oraz Terytorium Raszyńska dysponują na podlegających im Terytoriach Tablicami Informacyjnymi umieszczonymi w widocznych miejscach.
Art. 3 Tablice Informacyjne powinny zawierać powierzchnie do użytku Rady Szkoły, Zgromadzenia Szkolnego, Sejmów Terytorialnych oraz Sądu Szkolnego.

Postępowanie w sprawie ustaw Zgromadzenia Szkolnego RSOT i Sejmów Terytorialnych

Art. 4 Szef Kancelarii każdego Sejmu ma obowiązek informować Ministrów Informacji obu Terytoriów lub Premiera o ustalonym terminie posiedzenia danego Sejmu przynajmniej na 14 dni przed tym terminem.
Art. 5 Ministrowie Informacji obu Terytoriów mają obowiązek zamieścić na podlegającej im Tablicy Informacyjnej wiadomość o terminie najbliższego posiedzenia każdego Sejmu lub Rady Szkoły danego Terytorium przynajmniej na 10 dni przed tym terminem.
Art. 6 Szef Kancelarii każdego Sejmu ma obowiązek zamieścić teksty uchwalonych przez dany Sejm ustaw na Tablicach Informacyjnych obu Terytoriów, w terminie nie przekraczającym trzech dni roboczych od daty ich uchwalenia.
Art. 7 Szef Kancelarii każdego Sejmu ma obowiązek dostarczyć teksty uchwalonych przez dany Sejm ustaw Ministrom Informacji obu Terytoriów w terminie nie przekraczającym trzech dni roboczych od daty ich uchwalenia.
Art. 8 Ministrowie Informacji obu Terytoriów mają obowiązek przedstawić teksty uchwalonych przez każdy Sejm ustaw Radzie Szkoły, do której należą, na najbliższym posiedzeniu danej Rady. Członkowie Rady są zobowiązani do zapoznania się z przekazanymi im tekstami.

Postępowanie w sprawie decyzji i rozporządzeń Rady Szkoły

Art. 9 Ministrowie Informacji obu Terytoriów mają obowiązek zamieścić na Tablicy Informacyjnej swego Terytorium treść decyzji i rozporządzeń wydanych przez Radę Szkoły, do której należą, w terminie nie przekraczającym trzech dni roboczych od daty ich wydania oraz opatrzyć datą wywieszenia na tablicy.

Postępowanie w sprawie terminów rozpraw oraz wyroków Sądu Szkolnego

Art. 10 Sąd Szkolny winien zamieszczać na Tablicach Informacyjnych obu Terytoriów informacje o terminach, miejscach, stronach i przedmiotach rozpraw z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
Art. 11 Sąd Szkolny winien zamieszczać na Tablicach Informacyjnych obu Terytoriów informacje o swoich werdyktach nie później niż trzy dni robocze od ich wydania.
Art. 12 Zamieszczanie wyżej wymienionych informacji jest obowiązkiem Przewodniczącego składu sędziowskiego orzekającego w danej sprawie.
Art. 13 Wyżej wymienione informacje winny być zamieszczone na Tablicy Informacyjnej Terytorium, do którego należą strony w danej sprawie lub którego ta sprawa dotyczy.

Termin wejścia w życie aktów prawnych

Art. 14 Decyzje oraz rozporządzenia Rad Szkół obu Terytoriów oraz uchwalone przez każdy Sejm ustawy wchodzą w życie z chwilą wywieszenia ich na Tablicy Informacyjnej, chyba że w ich treści zawarto informację o vacatio legis. Okres vacatio legis nie może być jednak krótszy niż trzy dni robocze.

Zdjęcie aktów prawnych z Tablicy Informacyjnej

Art. 15 Wszelkie akty prawne (z wyjątkiem priorytetowych), zamieszczone na Tablicy Informacyjnej, mogą zostać z niej zdjęte nie wcześniej niż po 14 dniach od wejścia danego aktu w życie. Po tym terminie akt prawny dostępny jest w archiwum.

Archiwa aktów prawnych

Art. 16 Ministrowie Informacji winni prowadzić archiwa ustaw każdego Sejmu oraz wszelkich obowiązujących na danym Terytorium decyzji i rozporządzeń Rad Szkół.
Art. 17 Każdy z wyżej wymienionych aktów prawnych winien znaleźć się w archiwum nie później niż w terminie tygodnia od wejścia w życie. Akty prawne przechowywane są w archiwach w postaci wydruków opatrzonych podpisami stosownych osób. Akty prawne przechowywane są też w formie elektronicznej.
Art. 18 Ministrowie Informacji obydwu Terytoriów są zobowiązani do udostępniania zawartości archiwum (tj. wszelkich zgromadzonych w nim aktów prawnych) każdemu zainteresowanemu Obywatelowi RSOT.
Art. 19 Ministrowie Informacji obydwu Terytoriów odpowiadają za kompletność elektronicznych kopii zasobów archiwów; kopie te powinny być także dostępne na stronach internetowych obydwu Terytoriów.
Art. 20 Informacja o sposobie dostępu do archiwów, o których mowa w art. 16, powinna znajdować się na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów.

Postępowanie w przypadku ofert pracy i przetargów sygnowanych przez Radę Szkoły

Art. 21 Informacje o budżecie, wszelkich pracach bednarowych i przetargach sygnowanych przez Radę Szkoły bądź jej członków winny być umieszczane na Tablicy Informacyjnej danego Terytorium w ciągu tygodnia od zatwierdzenia budżetu lub przed planowanym terminem rozpoczęcia pracy/przetargu. W przypadku tzw. prac nagłych, których wykonanie musi się odbyć w terminie krótszym niż jeden tydzień, informacja powinna zostać wywieszona niezwłocznie.
Art. 22 Zamieszczone na Tablicy Informacyjnej oferty powinny zawierać listę umożliwiającą zapisanie się chętnych do wyżej wymienionych prac/przetargów.
Art. 23 Członek Rady Szkoły odpowiedzialny za dany przetarg lub rekrutację ma obowiązek umieścić imienną listę osób, z którymi zawarto umowy na wykonanie danej pracy, najpóźniej w dniu jej rozpoczęcia.

Akty priorytetowe

Art. 24 Priorytetowymi aktami prawnymi obowiązującymi na terenie RSOT są: Konstytucja
Art. 25 Wymienione w art. 24 akty priorytetowe winny zostać umieszczone na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów na stałe.

Informacje o składzie władz szkolnych

Art. 26 Na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów winny znajdować się aktualne listy osób wchodzących w skład władz szkolnych.
Art. 27 Ministrowie Informacji mają obowiązek zamieścić na podlegającej im Tablicy Informacyjnej aktualną, pełną listę członków Rady Szkoły danego Terytorium; lista ta powinna zawierać imiona i nazwiska członków Rady Szkoły wraz ze stanem, z którego pochodzą, oraz ich funkcjami.
Art. 28 Szef Kancelarii każdego Sejmu winien zamieścić na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów aktualną, pełną listę posłów z wyszczególnionym składem Prezydium danego Sejmu. Lista ta winna zawierać imiona i nazwiska posłów wraz ze stanem i Terytorium, z których pochodzą. Szef Kancelarii każdego Sejmu podaje też na Tablicach Informacyjnych skład Kancelarii i jej elektroniczny adres.
Art. 29 Prezes Sądu winien zamieścić na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów aktualną, pełną listę składu sędziowskiego. Lista ta winna zawierać imiona i nazwiska sędziów wraz ze stanem i Terytorium, z których pochodzą.

Niewypełnianie obowiązków przez Szefa Kancelarii każdego Sejmu oraz Ministrów Informacji

Art. 30 W przypadku niewypełniania przez Szefa Kancelarii każdego Sejmu obowiązków określonych w niniejszej ustawie może on zostać odwołany przez dany Sejm.
Art. 31 W przypadku niewypełniania przez Ministrów Informacji obydwu Terytoriów obowiązków określonych w niniejszej ustawie mogą oni zostać przez Sejm danego Terytorium ukarani grzywną w wysokości 50% swego wynagrodzenia.

Przepisy końcowe

Art. 32 Ministrowie Informacji obydwu Terytoriów mają obowiązek zorganizować wywieszenie Tablic Informacyjnych na danym Terytorium do dnia 7 listopada 2003 r.

Ustawa o Terytoriach zamorskich nie ulega zmianie

W celu ustanowienia podstaw dla funkcjonowania Zgromadzenia Szkolnego komisja proponuje przyjęcie ustawu o trybie wyboru prezydium Zgromadzenia Szkolnego, oraz regulaminu Zgromadzenia Szkolnego:

Ustawa o trybie wyboru Prezydium Zgromadzenia Szkolnego

1. Zgromadzenie Szkolne działające na podstawie punktu 4.1.2 Konstytucji Rzeczypospolitej Szkolnej wyłaniają ze swego grona Prezydium Sejmu. W skład Prezydium wchodzą: Marszałek i dwaj

Wicemarszałkowie (jeden z nich, wybrany przez Prezydium pełni funkcję Sekretarza Sejmu). W Prezydium Sejmu muszą być reprezentowane stany: nauczycielski, uczniowski, rodzicielski.

2. Przygotowuje się trzy listy kandydackie, według stanów. Posłowie w tajnym głosowaniu wybierają Prezydium pozostawiając na każdej liście jedno nazwisko. W drugim głosowaniu tajnym członkowie Zgromadzenia Szkolnego wybierają spośród Prezydium Marszałka.

Regulamin Zgromadzenia Szkolnego

PREZYDIUM ZGROMADZENIA SZKOLNEGO

1 Pracami Zgromadzenia Szkolnego kieruje Prezydium.

1.1 W skład Prezydium Zgromadzenia Szkolnego wchodzą: Marszałek i Wicemarszałkowie.
1.2 Wybór Marszałka i Wicemarszałków przeprowadzany jest na pierwszym posiedzeniu Zgomadzenia Szkolnego nowej kadencji w sposób opisany w Ustawie o trybie wyboru Prezydium Zgromadzenia Szkolnego.
1.3 Sekretarza mianuje Marszałek w dwa tygodnie od pierwszego posiedzenia Zgromadzenia Szkolnego spośród obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej nie będących członkami władz Szkoły.
1.3.1 Sekretarz Zgromadzniea Szkolnego protokołuje posiedzenia sejmowe i sporządza listę obecności posłów. Protokół i listę obecności przekazuje Kancelarii każdego Sejmu.
1.4 Prezydium pełni swoje funkcje do chwili wyboru nowego Prezydium. Oznacza to w szczególności, że pierwsze posiedzenie Zgromadzenia Szkolnego nowej kadencji jest zwoływane przez dotychczasowe Prezydium, nie później niż po upływie dwóch tygodni od chwili zakończenia wyborów.
1.4.1 Prezydium przedstawia Zgromadzeniu Szkolnemu proponowany porządek obrad. Prezydium ma prawo i obowiązek włączyć do proponowanego porządku jedynie te inicjatywy ustawodawcze, które zostały zgłoszone prawomocnie. Każdy poseł ma prawo zgłosić wniosek o zmianę porządku obrad. Taki wniosek musi być głosowany. Gdy porządek zostanie ustalony nie jest możliwa jego zmiana.
1.5 Aby inicjatywa ustawodawcza została zgłoszona prawomocnie musi spełniać następujące warunki:
1.5.1 Zostać zgłoszona przez organ do tego uprawniony.
1.5.2 Zostać przesłana do Prezydium na piśmie co najmniej na tydzień przed posiedzeniem, na którym będzie rozpatrywana.
1.5.3 Wszelkie uchwały i wezwania nie wpływające na stan prawny w Szkole nie muszą spełniać powyższych wymogów.
1.6 Członkowie Prezydium na zmianę przewodniczą obradom Zgromadzenia Szkolnego. Do obowiązków przewodniczącego obradom należy:
1.6.1 Rozpatrywanie wniosków formalnych.
1.6.2 Prowadzenie dyskusji - udzielanie i odbieranie głosu mówcom, sporządzanie listy mówców.
1.6.3 Przeprowadzanie głosowań i ustalanie ich trybu (ustalanie kolejności głosowania wniosków)..
1.7.1 Prezydium zwołuje Zgromadzenie Szkolne na wniosek własny, 15 posłów lub gdy zgłoszono inicjatywę ustawodawczą.
1.7.2 Prezydium Zgromadzenia Szkolnego jest zobowiązane poinformować posłów o terminie posiedzenia z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem oraz przesłać im projekty ustaw.

PODEJMOWANIE DECYZJI

2 Zgromadzenie Szkolne na mocy swych uprawnień zmienia Konstytucję i przyjmuje ustawy Wielkie, podnosi też range ustaw Małych do Wielkich lub obniża range ustaw Wielkich do Małych. Procedura legislacyjna wygląda następująco:
2.1 Rozpatrywane są jedynie projekty ustaw Wielkich zgłoszone prawomocnie i nie usunięte przez Zgromadzenie Szkolne z porządku obrad.

2.1.1 Jeżeli rozpatruje się podniesienie rangi ustawy punktem wyjścia dla procesu legislacyjnego jest brzmienie w jakim obowiązuje ona na danym Terytorium.

2.1.2 Projekt obniżenia rangi ustawy powinien precyzowac do którego Terytorium zamierza się ograniczyc jej działanie.
2.2 Na posiedzeniu Zgromadzenia Szkolnego odbywają się kolejno: przedstawienie Izbie projektu przez wnioskodawcę i dyskusja.
2.3 Podczas dyskusji istnieje możliwość proponowania poprawek. Poprawki muszą zostać przekazane Prezydium na piśmie. Muszą one dotyczyć konkretnych punktów rozpatrywanego projektu, w przeciwnym razie nie mogą być głosowane. Można też zgłosić wniosek o przesłanie projektu komisji lub odrzucenie projektu w całości.
2.4 Po zamknięciu dyskusji Prezydium ustala kolejność głosowania poprawek oraz informuje o niej Izbę. Następnie poprawki są głosowane.
2.4.1 Jako pierwsze głosowane są ewentualne wnioski o odrzucenie projektu w całości, bądź o przesłanie projektu do komisji.
2.4.2 Jeżeli projekt zostanie odrzucony, proces legislacyjny kończy się i kolejne wnioski i poprawki nie są głosowane.
2.5 Jeżeli projekt zostanie odesłany komisji, dalsze poprawki nie są głosowane. Zgromadzenie Szkolne wybiera natomiast przewodniczącego komisji. Przewodniczący komisji ustala termin jej posiedzenia i przewodniczy mu. W pracach komisji z prawem decyzji mogą uczestniczyć wszyscy zainteresowani posłowie. Inni członkowie społeczności szkolnej mają w niej jedynie głos doradczy. Po zakończeniu swoich prac komisja przedstawia swój projekt występując jako wnioskodawca. Proces legislacyjny zaczyna się wtedy od punktu 2.2
2.6 Po zakończeniu głosowania projekt jest głosowany w całości w nowej, zmienionej formie.


3 Zgromadzenie Szkolne obraduje na posiedzeniach.
3.1 Posiedzenia Zgromadzenia Szkolnego są otwarte dla publiczności i odbywają się w terminach znanych szkolnej społeczności.
3.2 Liczbę obecnych na posiedzeniu posłów ustala się za pomocą listy obecności znajdującej się przy wejściu do sali posiedzeń. Faktyczna lista posłów znajdujących się na sali nie ma znaczenia przy podejmowaniu decyzji o istnieniu lub braku quorum.
3.3 Quorum jest konieczne jedynie dla przegłosowania całości projektu. Projekt może zostać odrzucony, przesłany do komisji, mogą zostać doń wniesione poprawki nawet wtedy, gdy brak jest połowy posłów.
3.4 Posłowie mogą głosować jedynie osobiście.

Postanowienia końcowe projektu:

1. Wszystkie proponowane zmiany wchodzą w życie w przeciągu 1 tygodnia od przyjęcia.

2. Ustawa o sankcjach staje się ustawą Wielką.

3. Ustawa o Impeachmencie staje się ustawą Wielką.

4. Ustawa o Sądzie Rzeczpospolitaj Szkolnej staje się ustawą Wielką.

5. Ustawa bednarowa staje się ustawą Małą obowiązującą na terytorium Raszyńska.

6. Ustawa o pracach społacznych staje się ustawą Małą obowiązującą na terytorium Bednarska.

7. Ustawa o informacji staje się ustawą Małą obowiązującą na obu Terytoriach.

8. Ustawa o Kancelarii Sejmu staje się ustawą Małą obowiązującą na obu Terytoriach.

9. Ustawa o Prezydium Sejmu staje się ustawą Małą obowiązującą na obu Terytoriach.

10. Regulamin Szkoły uzyskuje status ustawy Małej, w obecnym brzmieniu obowiązuje na obu Terytoriach.

11. Sejm Rzeczpospolitej Szkolnej kadencji 2005/2006 ulega rozwiązaniu.

12. Posłowie na Sejm Rzeczpospolitaj Szkolnej Kadencji 2005/2006 utworzą Sejmy Terytoriów Raszyńska i Bednarska.

13. Posłowie stanu uczniowskiego i rodzicielskiego na Sejm kadencji 2005/2006 wchodzą w skład Sejmu Terytorium z którego zostali wybrani.

14. Posłowie stanu nauczycielskiego na Sejm kadencji 2005/2006 deklarują przynależnośc do jednego z Terytoriów i wchodzą w skład jednego Sejmu.

15. Posłowie stanu absolwenckiego na Sejm kadencji 2005/2006 wchodzą w skład Sejmu Terytorium Bednarska.

16. Marszałka Sejmu kadencji 2005/2006 czyni się odpowiedzialnym za zwołanie pierwszego posiedzenia Zgromadzenia Szkolnego w terminie nie dłuższm niż 3 tygodnie od wejścia w życie proponowanych zmian.


BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone