Projekt zmian w innych ustawach - luty 2006 |
komisja rekomenduje zmiany
następujących ustaw:
Ustawa o sankcjach
W trosce o uczynienie Szkoły miejscem wolnym od narkotyków,
Wezwawszy uczniów i nauczycieli do poddania się powszechnym badaniom
na obecność narkotyków,
Zarazem zaś w pełni respektując nienaruszalne indywidualne prawo
do odmówienia zgody na badania,
Zgromadzenie Szkolne stanowi
co następuje:
1. Dyrektor Szkoły podaje
po przeprowadzeniu badań do publicznej wiadomości dwie listy osób,
które wyraziły niezgodę oraz zgodę na badania.
2. Dyrektor Szkoły przekazuje
rodzicom lub opiekunom ucznia, który wyraża niezgodę na badania,
informację o decyzji ich dziecka.
1. Po uzyskaniu wiedzy
o pierwszym wyniku dodatnim ucznia Dyrektor Szkoły spotyka się z uczniem
oraz rodzicami lub opiekunami ucznia dla ustalenia najlepszych warunków
opieki i wsparcia dla ucznia. Podczas spotkania uczeń podpisuje kontrakt,
w którym zobowiązuje się do nieużywania narkotyków pod sankcją
usunięcia ze Szkoły. Podczas spotkania wskazany zostaje nauczyciel
(o ile nie zachodzi sytuacja szczególna powinien to być), który zapewni
uczniowi szczególną opiekę i wsparcie. Nauczyciel taki uzyskuje informację
o wyniku testu.
4. Powierza się Dyrekcji
opracowanie przejrzystych procedur losowania osób poddanych badaniom.
Zasady losowania będą znane uczniom i nauczycielom.
Ustawa o Sądzie Rzeczpospolitaj
Szkolnej
1 Są Rzeczypospolitej Szkolnej
Obojga Terytoriów, czyli Są Szkolny, rozstrzyga sprawy sporne zaistniał
na terenie Szkoł dotycząe praw obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej.
2 Są Szkolny dokonuje interpretacji prawa szkolnego oraz orzeka o zgodnośi
zarzązeńwłdz Rzeczypospolitej Szkolnej z prawem szkolnym.
3 Są Szkolny uchyla częćlub całś wadliwego przepisu lub zarzązenia
niezgodnego z prawem szkolnym lub Konstytucją
4 Wykłdnia Sąu Szkolnego jest obowiąująym prawem Rzeczypospolitej
Szkolnej.
5 Orzeczenia Sąu Szkolnego sąw zakresie jego kompetencji wiąąe dla
wszystkich obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej i jej włdz.
6 Są Szkolny pełi funkcje rozjemcze.
7 Sprawędo Sąu Szkolnego wnosi obywatel Rzeczypospolitej Szkolnej
bąźkaża włdza Rzeczypospolitej Szkolnej.
8 Są Szkolny nie wymierza kar, z wyjąkiem spraw zwiąanych z funkcjonowaniem
systemu bednarowego.
9 Sęziąnie moż byćDyrektor Szkoł, Marszałk Sejmu, Marszałek Zgromadzenia Szkolnego ani Premier.
10 Sęzia-elekt staje sięSęziąz chwilązłżnia śubowania.
11 Śubowanie polega na wygłszeniu w obecnośi Marszała Sejmu Rzeczypospolitej
Szkolnej słw roty śubowania.
12 Kadencja Sąu Szkolnego trwa pomięzy inauguracyjnymi posiedzeniami
Sejmu Rzeczypospolitej Szkolnej.
13 Posiedzenia Sąu Szkolnego sąjawne. Na wniosek strony Są Szkolny
moż z ważych powodów wyłczyćjawnoś.
14 Są Szkolny pierwszej instancji orzeka w skłdzie trzyosobowym: uczeń
rodzic i nauczyciel.
15 Od orzeczenia Sąu Szkolnego pierwszej instancji przysłguje odwołnie
do Sąu Szkolnego drugiej instancji w terminie 7 dni.
16 Są Szkolny drugiej instancji orzeka w skłdzie trzech, sześiu lub
dziewięiu Sęziów.
17 Wydają orzeczenie Sęziowie zmierzajądo jednomyśnośi, jeśi nie
da sięjej osiąną, orzeczenie zapada więszośiągłsów.
18 Dyrektorowi przysłguje prawo wniesienia rewizji od każego orzeczenia
Sąu.
19 Szczegółwe zasady działnia Sąu Szkolnego oraz tryb postęowania
przez Sąem Szkolnym okreśa Regulamin Sąu Rzeczypospolitej Szkolnej
Obojga Terytoriów uchwalony przez Są Szkolny.
Ustawa o Impeachmencie
1. Sejm Terytorium
rozpatruje zarzuty zwiąane ze sprawowaniem urzęu i stawia w stan oskarżnia.
2. Sprawująymi urzęy sąprzedstawieciele włdz obieralnych Rzeczypospolitej
Szkolnej, Kancelarii Sejmu, Komisji Wyborczych oraz wszyscy powołni
przez te włdze. Uznaje się ż bycie Sęziąjest sprawowaniem godnośi,
a nie urzęu.
3. Wniosek o impeachment - czyli o postawienie w stan oskarżnia w zwiąku
z przekroczeniem uprawnieńlub niedopełieniem obowiąków - przedkłda
Sejmowi 10 posłw wraz z uzasadnieniem oskarżnia.
4. Sejm Szkolny uchwala impeachment wiekszośią2/3 głsów posłw obecnych
podczas głsowania oraz wyznacza oskarżciela, który wystęuje przed
Sąem Rzeczypospolitej Szkolnej w imieniu Sejmu Szkolnego.
5. Są Rzeczypospolitej Szkolnej przyjmuje impeachment z mocy prawa.
6. Uznanie przez Są Rzeczypospolitej Szkolnej winy oskarżnego jest
równoznaczne z jego dymisją
Ustawa Bednarowa
1. Bednar wskazuje na wartoś prac na rzecz Szkoł, a takż prac zwiąanych
z działniami Szkoł na zewnąrz, wykonywanych przez obywateli Rzeczypospolitej
Szkolnej.
2. Celem istnienia bednara jest pobudzanie uczniów do pracy na rzecz
Szkoł i prac zwiąanych z działniami Szkoł na zewnąrz.
3. Uczniowie opłcająbednarami swojączęćczesnego za naukęw szkole.
4. Rok budżtowy trwa od 1 stycznia do 31 grudnia.
5. Rady Szkół w których obowiąuje system bednarowy, okreśajązasady
wyceny wartośi prac uczniów w bednarach.
6. Rady Szkół w których obowiąuje system
bednarowy, mająobowiąek przygotowaći przekazaćdo rozpatrzenia
Sejmowi Terytorium projekt budżtu na pierwszym posiedzeniu
nowowybranego Sejmu.
7. Budżt Terytorium okreśa:
-Wysokoś czesnego i zwiąanych z nim przychodów,
-Całś wydatków w rozbiciu na poszczególne dział.
8. Uczniowie mająobowiąek wpłcićczesne w terminie okreśonym Ustawąbudżtową
9. Rady szkół w których obowiąuje system bednarowy, wspólnie odpowiadająza
emisjębednarów.
10. Ustawa budżtowa moż różicowaćwysokoś czesnego.
Ustawa o Kancelarii Sejmu
1 Kancelaria Sejmu wykonuje
zadania organizacyjno-techniczne zwiąane z działlnośiąSejmu na własnym Terytorium oraz
w ramach Zgromadzenia Szkolnego.
2 Kancelaria Sejmu słż pomocąPrezydium Sejmu i ułtwia posłm wykonywanie
mandatu poselskiego.
3 Kancelaria Sejmu współracuje z organami szkoł i komisjami sejmowymi.
4 Projekty ustaw, uchwałi spraw podlegająych rozpatrzeniu przez Sejm lub
należ zgłszaćna piśie do Kancelarii Sejmu nie późiej niż7 dni
przed planowanym terminem posiedzenia Sejmu.
5 Projekty ustaw, uchwałi spraw podlegająych rozpatrzeniu przez
Zgromadzenie Szkolne należ zgłszaćna piśie do Kancelarii każdego Sejmu
nie późiej niż7 dni przed planowanym terminem posiedzenia Zgromadzenia
Szkolnego.
6
Kancelaria Sejmu prowadzi korespondencjęz posłmi. Zawiadamia o zwołnym
przez Prezydium Sejmu terminie posiedzenia z co najmniej dwutygodniowym
wyprzedzeniem oraz przesył pocztąelektronicznąlub tradycyjnąprojekty
ustaw i innych dokumentów zgłszonych pod obrady Sejmu oraz prowadzi
korespondencjęz posłmi.
7
Kancelaria Sejmu prowadzi Dziennik Ustaw, Archiwum Sejmowe i Diariusz
Sejmowy.
8
KancelariąSejmu kieruje Szef Kancelarii Sejmu przy pomocy dobranych
przez siebie współracowników.
9
Szef Kancelarii jest powołwany i odwołwany przez Sejm. Szef Kancelarii
jest powołwany na czas nieokreśony. Dokonują zmiany Szefa Kancelarii
Sejmu, Sejm ma na uwadze ciąłś prac Kancelarii.
10
Szef Kancelarii Sejmu jest zwierzchnikiem wszystkich kancelistów i
ponosi odpowiedzialnoś za ich działnia.
11
Kancelistom przysłguje wynagrodzenie bednarowe.
Ustawa o informacji
Niniejsza ustawa reguluje powinności władz Rzeczpospolitej Szkolnej
Obojga Terytoriów dotyczące informacji publicznej.
Postanowienia ogólne
Art. 1 Wszelkie akty prawne obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej
Szkolnej obojga Terytoriów (dalej: RSOT) winny być publicznie dostępne.
Władze RSOT są zobowiązane do rzetelnego informowania obywateli o
swej działalności.
Art. 2 Rady Szkół Terytorium Bednarska oraz Terytorium Raszyńska
dysponują na podlegających im Terytoriach Tablicami Informacyjnymi
umieszczonymi w widocznych miejscach.
Art. 3 Tablice Informacyjne powinny zawierać powierzchnie do użytku
Rady Szkoły, Zgromadzenia
Szkolnego, Sejmów Terytorialnych
oraz Sądu Szkolnego.
Postępowanie w sprawie ustaw Zgromadzenia Szkolnego RSOT i Sejmów Terytorialnych
Art. 4 Szef Kancelarii każdego Sejmu ma obowiązek informować
Ministrów Informacji obu Terytoriów lub Premiera o ustalonym terminie
posiedzenia danego Sejmu przynajmniej na 14 dni przed
tym terminem.
Art. 5 Ministrowie Informacji obu Terytoriów mają obowiązek zamieścić
na podlegającej im Tablicy Informacyjnej wiadomość o terminie najbliższego
posiedzenia każdego Sejmu lub Rady Szkoły danego Terytorium
przynajmniej na 10 dni przed tym terminem.
Art. 6 Szef Kancelarii każdego Sejmu ma obowiązek zamieścić
teksty uchwalonych przez dany Sejm ustaw na Tablicach Informacyjnych
obu Terytoriów, w terminie nie przekraczającym trzech dni roboczych
od daty ich uchwalenia.
Art. 7 Szef Kancelarii każdego Sejmu ma obowiązek dostarczyć
teksty uchwalonych przez dany Sejm
ustaw Ministrom Informacji obu Terytoriów w terminie nie przekraczającym
trzech dni roboczych od daty ich uchwalenia.
Art. 8 Ministrowie Informacji obu Terytoriów mają obowiązek przedstawić
teksty uchwalonych przez każdy Sejm ustaw Radzie Szkoły, do której
należą, na najbliższym posiedzeniu danej Rady. Członkowie Rady są
zobowiązani do zapoznania się z przekazanymi im tekstami.
Postępowanie w sprawie decyzji i rozporządzeń Rady Szkoły
Art. 9 Ministrowie Informacji obu Terytoriów mają obowiązek zamieścić
na Tablicy Informacyjnej swego Terytorium treść decyzji i rozporządzeń
wydanych przez Radę Szkoły, do której należą, w terminie nie przekraczającym
trzech dni roboczych od daty ich wydania oraz opatrzyć datą wywieszenia
na tablicy.
Postępowanie w sprawie terminów rozpraw oraz wyroków Sądu Szkolnego
Art. 10 Sąd Szkolny winien zamieszczać na Tablicach Informacyjnych
obu Terytoriów informacje o terminach, miejscach, stronach i przedmiotach
rozpraw z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem.
Art. 11 Sąd Szkolny winien zamieszczać na Tablicach Informacyjnych
obu Terytoriów informacje o swoich werdyktach nie później niż trzy
dni robocze od ich wydania.
Art. 12 Zamieszczanie wyżej wymienionych informacji jest obowiązkiem
Przewodniczącego składu sędziowskiego orzekającego w danej sprawie.
Art. 13 Wyżej wymienione informacje winny być zamieszczone na Tablicy
Informacyjnej Terytorium, do którego należą strony w danej sprawie
lub którego ta sprawa dotyczy.
Termin wejścia w życie aktów prawnych
Art. 14 Decyzje oraz rozporządzenia Rad Szkół obu Terytoriów oraz
uchwalone przez każdy Sejm
ustawy wchodzą w życie z chwilą wywieszenia ich na Tablicy Informacyjnej,
chyba że w ich treści zawarto informację o vacatio legis. Okres vacatio
legis nie może być jednak krótszy niż trzy dni robocze.
Zdjęcie aktów prawnych z Tablicy Informacyjnej
Art. 15 Wszelkie akty prawne (z wyjątkiem priorytetowych), zamieszczone
na Tablicy Informacyjnej, mogą zostać z niej zdjęte nie wcześniej
niż po 14 dniach od wejścia danego aktu w życie. Po tym terminie
akt prawny dostępny jest w archiwum.
Archiwa aktów prawnych
Art. 16 Ministrowie Informacji winni prowadzić archiwa ustaw każdego
Sejmu oraz wszelkich obowiązujących na danym Terytorium decyzji i
rozporządzeń Rad Szkół.
Art. 17 Każdy z wyżej wymienionych aktów prawnych winien znaleźć
się w archiwum nie później niż w terminie tygodnia od wejścia w
życie. Akty prawne przechowywane są w archiwach w postaci wydruków
opatrzonych podpisami stosownych osób. Akty prawne przechowywane są
też w formie elektronicznej.
Art. 18 Ministrowie Informacji obydwu Terytoriów są zobowiązani do
udostępniania zawartości archiwum (tj. wszelkich zgromadzonych w nim
aktów prawnych) każdemu zainteresowanemu Obywatelowi RSOT.
Art. 19 Ministrowie Informacji obydwu Terytoriów odpowiadają za kompletność
elektronicznych kopii zasobów archiwów; kopie te powinny być także
dostępne na stronach internetowych obydwu Terytoriów.
Art. 20 Informacja o sposobie dostępu do archiwów, o których mowa
w art. 16, powinna znajdować się na Tablicach Informacyjnych obydwu
Terytoriów.
Postępowanie w przypadku ofert pracy i przetargów sygnowanych przez
Radę Szkoły
Art. 21 Informacje o budżecie, wszelkich pracach bednarowych i przetargach
sygnowanych przez Radę Szkoły bądź jej członków winny być umieszczane
na Tablicy Informacyjnej danego Terytorium w ciągu tygodnia od zatwierdzenia
budżetu lub przed planowanym terminem rozpoczęcia pracy/przetargu.
W przypadku tzw. prac nagłych, których wykonanie musi się odbyć
w terminie krótszym niż jeden tydzień, informacja powinna zostać
wywieszona niezwłocznie.
Art. 22 Zamieszczone na Tablicy Informacyjnej oferty powinny zawierać
listę umożliwiającą zapisanie się chętnych do wyżej wymienionych
prac/przetargów.
Art. 23 Członek Rady Szkoły odpowiedzialny za dany przetarg lub rekrutację
ma obowiązek umieścić imienną listę osób, z którymi zawarto umowy
na wykonanie danej pracy, najpóźniej w dniu jej rozpoczęcia.
Akty priorytetowe
Art. 24 Priorytetowymi aktami prawnymi obowiązującymi na terenie RSOT
są: Konstytucja
Art. 25 Wymienione w art. 24 akty priorytetowe winny zostać umieszczone
na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów na stałe.
Informacje o składzie władz szkolnych
Art. 26 Na Tablicach Informacyjnych obydwu Terytoriów winny znajdować
się aktualne listy osób wchodzących w skład władz szkolnych.
Art. 27 Ministrowie Informacji mają obowiązek zamieścić na podlegającej
im Tablicy Informacyjnej aktualną, pełną listę członków Rady Szkoły
danego Terytorium; lista ta powinna zawierać imiona i nazwiska członków
Rady Szkoły wraz ze stanem, z którego pochodzą, oraz ich funkcjami.
Art. 28 Szef Kancelarii każdego Sejmu winien zamieścić na Tablicach
Informacyjnych obydwu Terytoriów aktualną, pełną listę posłów
z wyszczególnionym składem Prezydium danego Sejmu.
Lista ta winna zawierać imiona i nazwiska posłów wraz ze stanem i
Terytorium, z których pochodzą. Szef Kancelarii każdego Sejmu podaje też na Tablicach
Informacyjnych skład Kancelarii i jej elektroniczny adres.
Art. 29 Prezes Sądu winien zamieścić na Tablicach Informacyjnych
obydwu Terytoriów aktualną, pełną listę składu sędziowskiego.
Lista ta winna zawierać imiona i nazwiska sędziów wraz ze stanem
i Terytorium, z których pochodzą.
Niewypełnianie obowiązków przez Szefa Kancelarii każdego Sejmu oraz Ministrów Informacji
Art. 30 W przypadku niewypełniania przez Szefa Kancelarii każdego
Sejmu obowiązków określonych w niniejszej ustawie może on zostać
odwołany przez dany Sejm.
Art. 31 W przypadku niewypełniania przez Ministrów Informacji obydwu
Terytoriów obowiązków określonych w niniejszej ustawie mogą oni
zostać przez Sejm danego
Terytorium ukarani
grzywną w wysokości 50% swego wynagrodzenia.
Przepisy końcowe
Art. 32 Ministrowie Informacji obydwu Terytoriów mają obowiązek zorganizować
wywieszenie Tablic Informacyjnych na danym Terytorium do dnia 7 listopada
2003 r.
Ustawa o Terytoriach
zamorskich nie ulega zmianie
W celu ustanowienia podstaw
dla funkcjonowania Zgromadzenia Szkolnego komisja proponuje przyjęcie
ustawu o trybie wyboru prezydium Zgromadzenia Szkolnego, oraz regulaminu
Zgromadzenia Szkolnego:
Ustawa o trybie wyboru
Prezydium Zgromadzenia Szkolnego
1. Zgromadzenie Szkolne działające na podstawie punktu 4.1.2 Konstytucji
Rzeczypospolitej Szkolnej wyłaniają ze swego grona Prezydium Sejmu.
W skład Prezydium wchodzą: Marszałek i dwaj
Wicemarszałkowie (jeden
z nich, wybrany przez Prezydium pełni funkcję Sekretarza Sejmu). W
Prezydium Sejmu muszą być reprezentowane stany: nauczycielski, uczniowski,
rodzicielski.
2. Przygotowuje się
trzy listy kandydackie, według stanów. Posłowie w tajnym głosowaniu
wybierają Prezydium pozostawiając na każdej liście jedno nazwisko.
W drugim głosowaniu tajnym członkowie Zgromadzenia Szkolnego wybierają
spośród Prezydium Marszałka.
Regulamin Zgromadzenia Szkolnego
PREZYDIUM ZGROMADZENIA
SZKOLNEGO
1 Pracami Zgromadzenia
Szkolnego kieruje Prezydium.
1.1 W skład Prezydium Zgromadzenia
Szkolnego wchodzą: Marszałek i Wicemarszałkowie.
1.2 Wybór Marszałka i Wicemarszałków przeprowadzany jest na pierwszym
posiedzeniu Zgomadzenia Szkolnego nowej kadencji w sposób opisany w
Ustawie o trybie wyboru Prezydium Zgromadzenia Szkolnego.
1.3 Sekretarza mianuje Marszałek w dwa tygodnie od pierwszego posiedzenia
Zgromadzenia Szkolnego spośród obywateli Rzeczypospolitej Szkolnej
nie będących członkami władz Szkoły.
1.3.1 Sekretarz Zgromadzniea Szkolnego protokołuje posiedzenia sejmowe
i sporządza listę obecności posłów. Protokół i listę obecności
przekazuje Kancelarii każdego Sejmu.
1.4 Prezydium pełni swoje funkcje do chwili wyboru nowego Prezydium.
Oznacza to w szczególności, że pierwsze posiedzenie Zgromadzenia
Szkolnego nowej kadencji jest zwoływane przez dotychczasowe Prezydium,
nie później niż po upływie dwóch tygodni od chwili zakończenia
wyborów.
1.4.1 Prezydium przedstawia Zgromadzeniu Szkolnemu proponowany porządek
obrad. Prezydium ma prawo i obowiązek włączyć do proponowanego porządku
jedynie te inicjatywy ustawodawcze, które zostały zgłoszone prawomocnie.
Każdy poseł ma prawo zgłosić wniosek o zmianę porządku obrad.
Taki wniosek musi być głosowany. Gdy porządek zostanie ustalony nie
jest możliwa jego zmiana.
1.5 Aby inicjatywa ustawodawcza została zgłoszona prawomocnie musi
spełniać następujące warunki:
1.5.1 Zostać zgłoszona przez organ do tego uprawniony.
1.5.2 Zostać przesłana do Prezydium na piśmie co najmniej na tydzień
przed posiedzeniem, na którym będzie rozpatrywana.
1.5.3 Wszelkie uchwały i wezwania nie wpływające na stan prawny w
Szkole nie muszą spełniać powyższych wymogów.
1.6 Członkowie Prezydium na zmianę przewodniczą obradom Zgromadzenia
Szkolnego. Do obowiązków przewodniczącego obradom należy:
1.6.1 Rozpatrywanie wniosków formalnych.
1.6.2 Prowadzenie dyskusji - udzielanie i odbieranie głosu mówcom,
sporządzanie listy mówców.
1.6.3 Przeprowadzanie głosowań i ustalanie ich trybu (ustalanie kolejności
głosowania wniosków)..
1.7.1 Prezydium zwołuje Zgromadzenie Szkolne na wniosek własny, 15
posłów lub gdy zgłoszono inicjatywę ustawodawczą.
1.7.2 Prezydium Zgromadzenia Szkolnego jest zobowiązane poinformować
posłów o terminie posiedzenia z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem
oraz przesłać im projekty ustaw.
PODEJMOWANIE DECYZJI
2 Zgromadzenie Szkolne na mocy swych uprawnień zmienia Konstytucję
i przyjmuje ustawy Wielkie, podnosi też range ustaw Małych do Wielkich
lub obniża range ustaw Wielkich do Małych. Procedura legislacyjna
wygląda następująco:
2.1 Rozpatrywane są jedynie projekty ustaw Wielkich zgłoszone prawomocnie
i nie usunięte przez Zgromadzenie Szkolne z porządku obrad.
2.1.1 Jeżeli rozpatruje
się podniesienie rangi ustawy punktem wyjścia dla procesu legislacyjnego
jest brzmienie w jakim obowiązuje ona na danym Terytorium.
2.1.2 Projekt obniżenia
rangi ustawy powinien precyzowac do którego Terytorium zamierza się
ograniczyc jej działanie.
2.2 Na posiedzeniu Zgromadzenia Szkolnego odbywają się kolejno: przedstawienie
Izbie projektu przez wnioskodawcę i dyskusja.
2.3 Podczas dyskusji istnieje możliwość proponowania poprawek. Poprawki
muszą zostać przekazane Prezydium na piśmie. Muszą one dotyczyć
konkretnych punktów rozpatrywanego projektu, w przeciwnym razie nie
mogą być głosowane. Można też zgłosić wniosek o przesłanie projektu
komisji lub odrzucenie projektu w całości.
2.4 Po zamknięciu dyskusji Prezydium ustala kolejność głosowania
poprawek oraz informuje o niej Izbę. Następnie poprawki są głosowane.
2.4.1 Jako pierwsze głosowane są ewentualne wnioski o odrzucenie projektu
w całości, bądź o przesłanie projektu do komisji.
2.4.2 Jeżeli projekt zostanie odrzucony, proces legislacyjny kończy
się i kolejne wnioski i poprawki nie są głosowane.
2.5 Jeżeli projekt zostanie odesłany komisji, dalsze poprawki nie
są głosowane. Zgromadzenie Szkolne wybiera natomiast przewodniczącego
komisji. Przewodniczący komisji ustala termin jej posiedzenia i przewodniczy
mu. W pracach komisji z prawem decyzji mogą uczestniczyć wszyscy zainteresowani
posłowie. Inni członkowie społeczności szkolnej mają w niej jedynie
głos doradczy. Po zakończeniu swoich prac komisja przedstawia swój
projekt występując jako wnioskodawca. Proces legislacyjny zaczyna
się wtedy od punktu 2.2
2.6 Po zakończeniu głosowania projekt jest głosowany w całości
w nowej, zmienionej formie.
3 Zgromadzenie Szkolne
obraduje na posiedzeniach.
3.1 Posiedzenia Zgromadzenia Szkolnego są otwarte dla publiczności
i odbywają się w terminach znanych szkolnej społeczności.
3.2 Liczbę obecnych na posiedzeniu posłów ustala się za pomocą
listy obecności znajdującej się przy wejściu do sali posiedzeń.
Faktyczna lista posłów znajdujących się na sali nie ma znaczenia
przy podejmowaniu decyzji o istnieniu lub braku quorum.
3.3 Quorum jest konieczne jedynie dla przegłosowania całości projektu.
Projekt może zostać odrzucony, przesłany do komisji, mogą zostać
doń wniesione poprawki nawet wtedy, gdy brak jest połowy posłów.
3.4 Posłowie mogą głosować jedynie osobiście.
Postanowienia końcowe
projektu:
1. Wszystkie proponowane
zmiany wchodzą w życie w przeciągu 1 tygodnia od przyjęcia.
2. Ustawa o sankcjach
staje się ustawą Wielką.
3. Ustawa o Impeachmencie
staje się ustawą Wielką.
4. Ustawa o Sądzie Rzeczpospolitaj
Szkolnej staje się ustawą Wielką.
5. Ustawa bednarowa staje
się ustawą Małą obowiązującą na terytorium Raszyńska.
6. Ustawa o pracach społacznych
staje się ustawą Małą obowiązującą na terytorium Bednarska.
7. Ustawa o informacji
staje się ustawą Małą obowiązującą na obu Terytoriach.
8. Ustawa o Kancelarii
Sejmu staje się ustawą Małą obowiązującą na obu Terytoriach.
9. Ustawa o Prezydium
Sejmu staje się ustawą Małą obowiązującą na obu Terytoriach.
10. Regulamin Szkoły
uzyskuje status ustawy Małej, w obecnym brzmieniu obowiązuje na obu
Terytoriach.
11. Sejm Rzeczpospolitej
Szkolnej kadencji 2005/2006 ulega rozwiązaniu.
12. Posłowie na Sejm
Rzeczpospolitaj Szkolnej Kadencji 2005/2006 utworzą Sejmy Terytoriów
Raszyńska i Bednarska.
13. Posłowie stanu uczniowskiego
i rodzicielskiego na Sejm kadencji 2005/2006 wchodzą w skład Sejmu
Terytorium z którego zostali wybrani.
14. Posłowie stanu nauczycielskiego
na Sejm kadencji 2005/2006 deklarują przynależnośc do jednego z Terytoriów
i wchodzą w skład jednego Sejmu.
15. Posłowie stanu absolwenckiego
na Sejm kadencji 2005/2006 wchodzą w skład Sejmu Terytorium Bednarska.
16. Marszałka Sejmu
kadencji 2005/2006 czyni się odpowiedzialnym za zwołanie pierwszego
posiedzenia Zgromadzenia Szkolnego w terminie nie dłuższm niż 3 tygodnie
od wejścia w życie proponowanych zmian.