"BednarSzok" był Niezależnym Internetowym Serwisem Informacyjnym poświęconym Zespołowi Szkół "Bednarska". Działał w latach 1999-2006.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
Poniższe informacje prezentowane są wyłącznie dla celów archiwalnych.
19.05.2025, imieniny Celestyny, Iwony, Piotra
BednarSzok >> REGULAMIN RADY NAUCZYCIELI I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego - projekt
BednarSzok >> REGULAMIN RADY NAUCZYCIELI I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego - projekt
REGULAMIN RADY NAUCZYCIELI I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Regulamin opracowano na podstawie : 1. „Ustawy o systemie oświaty” z dnia 07 września 1991r. (Dz.U. nr 95 poz. 425 z późniejszymi zmianami); 2. Konstytucji Rzeczypospolitej Szkolnej 3. Regulaminu Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Gdyni 4. Regulaminu Rady Pedagogicznej przy gimnazjum w Zespole Szkół w Bornem Sulinowie REGULAMIN I. POSTANOWIENIA OGÓLNE 1. Rada Nauczycieli jest kolegialnym organem szkoły realizującym zadania wynikające z Konstytucji Szkoły. Rada w formie uchwał zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjną szkoły. 2. W skład Rady wchodzą: Dyrektor Szkoły jako Przewodniczący oraz wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole jako członkowie rady. II. PRZEWODNICZĄCY RADY 3. Przewodniczący Rady zobowiązany jest do: 1. realizacji uchwał rady; 2. konsultowania ważniejszych decyzji Dyrekcji z Radą, w miarę możliwości przed ich podjęciem 3. tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady w podnoszeniu poziomu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego szkoły; 4. dbania o autorytet Rady, ochrony praw i godności nauczycieli; 5. zapoznawanie Rady z obowiązującymi przepisami prawa szkolnego oraz omawiania trybu i form ich realizacji; 6. przedstawiania Radzie ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o pracy szkoły na plenarnych posiedzeniach Rady dwukrotnie w ciągu roku 4. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady. 5. Przewodniczący Rady może przekazać swoje uprawnienia w tym względzie każdemu nauczycielowi zatrudnionemu w szkole a także swoim zastępcom ; przewodniczenie obradom Rady przez inne osoby jest niedozwolone III. DZIAŁALNOŚĆ RADY 6. Rada Nauczycieli działa w następującym trybie: 1. rada plenarna zwyczajna: terminy zaplanowane i przedłożone Radzie Nauczycieli zgodnie z planem organizacyjnym pracy szkoły na pierwszym posiedzeniu przed rozpoczęciem roku szkolnego; 2. rada plenarna nadzwyczajna: zapowiedziana z 3 dniowym wyprzedzeniem poprzez informację pisemną zamieszczoną na tablicy informacyjnej w pokoju nauczycielskim oraz na witrynie internetowej Szkoły ; 3. zebrania Komisji i Zespołów, zebranie bloku przedmiotowego, posiedzenie Sądu Polubownego z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem poprzez informację pisemną zamieszczoną na tablicy informacyjnej w pokoju nauczycielskim. 4. Nieobecność na Radzie zwołanej niezgodnie z trybem pkt. 4 a,b,c jest nieobecnością usprawiedliwioną, w pozostałych wypadkach nauczyciel przedstawia Dyrektorowi usprawiedliwienie na piśmie ( z wyjątkiem wypadków losowych ) 7. Zebrania plenarne Rady Nauczycieli są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym trymestrze i semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane, na wniosek Zarządu, z inicjatywy Przewodniczącego, Rady Szkoły albo co najmniej 1/3 członków Rady Nauczycieli. 8. Dyrektor Szkoły ogłasza i aktualizuje skład Rady Nauczycieli, lista członków Rady jest ogólnie dostępna 9. W czasie Rady Nauczycieli zapoczątkowującej rok szkolny Dyrektor każdorazowo przedstawia wniosek o przyjęcie zasady, że każdy członek Rady dysponuje jednym równym głosem, bez względu na okoliczności, w tym formę zatrudnienia oraz ilość godzin dydaktycznych ; przyjęcie innego wniosku wymaga większości 2/3 przy obecności co najmniej połowy członków Rady 10. Dyrektor szkoły przedstawia Radzie Nauczycieli na piśmie, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły. Rada wyraża swoje zdanie w sprawie informacji poprzez jej przyjęcie lub odrzucenie w głosowaniu tajnym IV. SZCZEGÓŁOWY SKŁAD RADY 11. W zebraniach Rady lub w określonych punktach jej porządku dziennego mogą uczestniczyć – z głosem doradczym lub informacyjnym zaproszeni przez Przewodniczącego: 1. współpracujący ze szkołą pracownicy poradni pedagogiczno – psychologicznej lub innych placówek, których wychowankowie są uczniami Szkoły; 2. lekarze szkolni i inni pracownicy powołani do sprawowania opieki higieniczno – lekarskiej nad uczniami; 3. przedstawiciele organizacji społecznych i związkowych; 4. przedstawiciele uczniów 5. przedstawiciele rodziców 6. pracownicy ekonomiczni, administracyjni i obsługi szkoły; 7. prelegenci 8. członkowie Zarządu 12. Najpóźniej do 31 marca roku danego roku szkolnego Dyrektor podpisuje z nauczycielem umowę dotyczącą warunków zatrudnienia w roku następnym ; brak takiej umowy stanowi potwierdzenie, że zasady zatrudnienia w następnym roku nie ulegną zmianie ; zasady nowej umowy powstają w drodze negocjacji, które powinny być zakończone do 31 marca podpisaniem umowy V. ZADANIA I UPRAWNIENIA RADY 13. Do podstawowych zadań Rady należą: 1. kształtowanie właściwych postaw etycznych, zawodowych i obywatelskich swoich członków, 2. planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej; 3. uchwalanie i zatwierdzanie wewnętrznych aktów normatywnych zgodnych w swej treści z ustawą o systemie oświaty i statutem szkoły; 4. okresowe i roczne analizowanie i ocenianie stanu nauczania, wychowania, opieki i materialnych warunków pracy szkoły; 5. organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego; 6. współpraca z rodzicami i opiekunami uczniów 7. praca nad koncepcją kształcenia, programami, podręcznikami 8. adaptacja nowych nauczycieli 9. przyznawanie indywidualnego nauczania w ramach puli godzin wyznaczonej przez Dyrektora 14. Członek Rady jest zobowiązany do: 1. współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków Rady; 2. przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora; 3. czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji, do których został powołany oraz do samokształcenia; 4. realizowania uchwał Rady także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia i zostały one odrzucone 5. składania przed radą sprawozdań z przydzielonych zadań; 6. nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Nauczycieli, które mogą naruszyć czyjekolwiek dobro osobiste lub są objęte tajemnicą państwową lub służbową ; nauczyciel składa pisemne zobowiązanie do zachowania tajemnicy Rady 15. Rada nauczycieli na posiedzeniu plenarnym: 1. podejmuje uchwały w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów; 2. zatwierdza roczny plan pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły; 3. podejmuje uchwały w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole; 4. ustala organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły; 5. podejmuje uchwały o skreśleniu z listy uczniów, które dla swej ważności wymagają podpisu Dyrektora 16. Na posiedzeniu plenarnym Rada opiniuje w szczególności: 1. organizację pracy szkoły, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych; 2. wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom różnych form wyróżnień i uznania oraz nagany 3. propozycje Dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć związanych bezpośrednio z organizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego w ciągu całego roku 4. kandydatów na funkcje kierownicze w szkole ( w głosowaniu tajnym ) 5. plan lekcji w odniesieniu do poszczególnych nauczycieli – wymaga on zatwierdzenia większości zwykłą – jeśli plan nie uzyska takiej większości, Dyrekcja ma 21 dni na jego zmianę 6. harmonogram Rad plenarnych w czasie całego roku szkolnego 7. harmonogram wycieczek w czasie całego roku szkolnego 8. kandydatury na stanowiska opiekunów nowych nauczycieli 9. wybór Sekretarza Rady i jego zastępcę Rady 17. Rada zatwierdza plan wycieczek w danym roku szkolnym, zawierający ich długość, cel, sposoby finansowania i organizatorów ; decyzja Rady w tej sprawie jest ostateczna 18. Rada opiniuje dopuszczenie do działalności w szkole konkretnego fakultetu w ramach puli finansowej wyznaczonej przez Dyrektora i Radę Szkoły ; decyzja Rady jest ostateczna 19. Rada opiniuje i zatwierdza programy autorskie oraz propozycje modernizacji procesu dydaktycznego ; decyzja Rady jest w tej sprawie ostateczna 20. Rada rozdziela pulę godzin nauczania indywidualnego płatnego przyznaną przez Dyrektora i zgłoszoną przez nauczycieli pulę godzin nauczania indywidualnego w ramach wolontariatu i prac bednarowych ( uczniów i rodziców ) 21. Rada rekomenduje uczniów, którym przyznaje się prawo do udzielania lekcji nauczania indywidualnego w ramach prac bednarowych lub wolontariatu 22. Rada może zgłosić spośród swoich członków kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w szkole. Rada może wystąpić z wnioskiem do Zarządu ogłoszenie konkursu na Dyrektora, przy czym zasady przeprowadzania konkursu są z nią uzgadniane. 23. Rada Nauczycieli może występować z wnioskiem do Zarządu o odwołanie z funkcji Dyrektora lub do Dyrektora o odwołanie nauczyciela z innej funkcji kierowniczej w szkole. Zarząd lub Dyrektor zobowiązani są przeprowadzić postępowanie wyjaśniające w ciągu 14 dni od otrzymania uchwały Rady Nauczycieli, którego wyniki przedstawia Radzie na zebraniu plenarnym. VI. TERMINY RADY 24. a. Rada Nauczycieli plenarna jest zwoływana przez Dyrektora : - tylko w ustalonym przed początkiem roku szkolnego dniu tygodnia, nie wcześniej niż o godzinie 14 - może trwać nie dłużej niż 5 godzin z przerwami - może odbywać się nie częściej niż raz w danym miesiącu kalendarzowym b. odwoływanie lekcji z powodu Rady, w jakikolwiek dzień poza ustalonym dniem Rady plenarnej po godzinie 14, jest zabronione 25. Dyrektor Szkoły ma prawo żądać od nauczycieli pracy w weekend ( sobota i niedziela ) trzy razy w ciągu roku szkolnego, z tym że o terminie musi powiadomić z wyprzedzeniem 30 dni 26. Łączny miesięczny czas trwania zebrań z rodzicami, Rad i posiedzeń dla jednego nauczyciela ( poza pracą w weekendy ) nie może przekraczać 12 godzin w miesiącu kalendarzowym i może ulec wydłużeniu tylko za zgodą zainteresowanego oraz musi być osobno płatny według stawki za godzinę lekcyjną 27. Dyrektor ma prawo zatrudnić nauczyciela w czasie ferii i wakacji w łącznym wymiarze 10 dni roboczych. Od tej ilości dni odlicza się dni spędzone na wycieczkach w dni ustawowo wolne od pracy. 27. Posiedzenia plenarne Rady Nauczycieli odbywają się według następującego ramowego porządku obrad: a) otwarcie posiedzenia, ustalenie quorum, zgłoszenie chęci sformułowania wolnego wniosku ( najwyżej jeden na osobę w ciągu jednego posiedzenia Rady chyba że Przewodniczący zdecyduje inaczej ) b) przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady, c) realizacja wniosków z poprzednich posiedzeń d) przedstawienie tematów posiedzenia Rady, przyjęcie porządku dziennego drogą uchwały e) rozwinięcie poszczególnych punktów porządku dziennego f) dyskusja oraz przyjęcie uchwał i wniosków g) wolne wnioski, których ilość nie powinna być ograniczona ( poza ograniczeniem : jeden wniosek od jednego członka Rady ), ale których wnioskodawcy powinni zgłosić zamiar interpelowania na początku Rady i otrzymać stosowny czas na przedstawienie wniosku ; wolne wnioski powinny zajmować co najmniej czwartą część posiedzenia Rady plenarnej 28. a. Obecność nauczycieli w posiedzeniach Rady Pedagogicznej jest odnotowywana na liście obecności przez złożenie własnoręcznego podpisu b. Przewodniczący może usunąć z sali obrad osobę zachowująca się w sposób niewłaściwy bądź łamiącą regulamin Rady c. członkowie Rady nie używają w czasie obrad telefonów komórkowych d. rejestrowanie obrad wymaga zgody zwykłej większości VII. UCHWAŁY RADY I TRYB ICH PODEJMOWANIA 29. Zasady i tryb podejmowania uchwał : 1. uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej 2/3 jej członków; 2. uchwały podjęte na nadzwyczajnych posiedzeniach Rady są prawomocne jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej ½ liczby członków Rady; 3. uchwały Rady obowiązują wszystkich pracowników Szkoły i uczniów, chyba że zostanie udowodniona ich sprzeczność z prawem Szkolnym przez Sąd i w takim wypadku zostaną uchylone przez Dyrektora lub Zarząd 4. Dyrektor ma prawo wstrzymać wykonanie uchwały Rady Nauczycieli podjętej niezgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor powiadamia Zarząd i Sąd Szkolny, który wydaje w tej sprawie opinię. Rozstrzygnięcie Zarządu, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Sądu, jest ostateczne pod warunkiem, że nastąpiło nie później niż 30 dni od daty wpłynięcia wniosku. Przysługuje od niego odwołanie w trybie Kodeksu Cywilnego ; zaskarżona przez Dyrektora uchwała Rady nie jest wykonywana do ostatecznego werdyktu Zarządu 30. Nieobecność na posiedzeniu Rady: 1. członkowie Rady usprawiedliwiają swoją nieobecność pisemnie na jej Przewodniczącemu przynajmniej na 1 dzień przed posiedzeniem rady lub bezpośrednio po przyjściu do pracy po zwolnieniu ; decyzję o usprawiedliwieniu nieobecności podejmuje Przewodniczący 2. nieusprawiedliwiona nieobecność członka Rady na jej posiedzeniu jest traktowana jako nieobecność w pracy VIII. UPRAWNIENIA NAUCZYCIELI JAKO CZŁONKÓW RADY 31. W ostatnim miesiącu Roku Szkolnego Dyrektor Szkoły przedstawia pisemną opinię o pracy każdego nauczyciela ; opinia taka powinna być w terminie 14 dni opracowana na każde żądanie zainteresowanego ; opinia wyszczególnia mocne i słabe strony nauczyciela i zawiera wnioski do realizacji 32. Dyrektor ogłasza zasady przyznawania premii uznaniowych w danym roku szkolnym. O ich przyznaniu decydują członkowie Dyrekcji po wysłuchaniu opinii Męża Zaufania Rady 33. Członek Rady ma prawo: a) zgłoszenia do uchwały votum separatum, z prawem odnotowania zdania odrębnego w protokole z zebrania Rady b) wglądu do protokołu, zgłoszenia poprawek Przewodniczącemu Rady, o których uwzględnieniu rozstrzyga Rada na najbliższym posiedzeniu c) przedstawiać swoje stanowisko na zebraniach Rady we wszystkich sprawach dotyczących pracy szkoły. d) zwracać się o wyjaśnienie we wszystkich sprawach, które dotyczą zakresu działania Rady w punkcie obrad dotyczącym zapytań i wolnych wniosków. Odpowiedzi udziela Przewodniczący Rady lub wyznaczona przez niego osoba. W przypadku niemożliwości udzielenia natychmiastowej odpowiedzi, wyjaśnienie powinno być udzielone najpóźniej w terminie 14-dniowym i wpisane do protokołu Rady v 34. W szczególnych przypadkach Rada na wniosek nauczyciela może zwykłą większością głosów zarządzić głosowanie tajne. a. W głosowaniu tajnym członkowie Rady głosują na kartkach, przy czym za głosy ważne uznaje się te, które oddano każdorazowo w określony sposób na kartkach ustalonych dla danego głosowania. b. Głosowanie jawne przeprowadza przewodniczący obrad w obecności protokolanta obrad. c. Głosowanie tajne przeprowadza powołana spośród członków rady komisja skrutacyjna. IX. KLASYFIKACJA NA RADACH 34. Trymestralna i semestralna klasyfikacja odbywa się w następującym trybie : 1. w rocznym harmonogramie pracy Szkoły ustalony zostaje dzień zakończenia odpowiedniego trymestru i semestru 2. najpóźniej na 21 dni roboczych przed tym dniem nauczyciel jest zobowiązany dostarczyć na piśmie uczniowi, wychowawcy klasy informację o zagrożeniu oceną niedostateczną ; niedostarczenie takiej informacji a następnie wystawienie oceny niedostatecznej traktowane jest jako poważne niedopełnienie obowiązków 3. na 14 dni roboczych przed terminem końca trymestru/semestru wychowawca drogą telefoniczną lub mailową zawiadamia o tym fakcie rodziców ucznia a drogą pisemną Dyrekcję 4. najpóźniej na 5 dni roboczych przed końcem trymestru nauczyciele wpisują recenzje oraz informują o ich treści uczniów ; nie wpisanie takiej informacji lub jej niedostarczenie traktowane jest jako poważne niedopełnienie obowiązków 5. między 5 a 3 dniem roboczym uczniowie mogą podjąć działania mające na celu korektę niekorzystnej dla nich recenzji lub oceny 6. 3 dnia roboczego przed terminem o godzinie 24 następuje zamknięcie systemu recenzji od strony wpisów i zmian 7. 2 dni przed terminem wychowawcy zapoznają się ze spisem recenzji i sporządzają listę uczniów, których sprawy powinny być przedyskutowane przez Radę 8. W dniu końca trymestru/semestru odbywają się spotkania Wychowawców z Dyrekcją, Sekretarzem Rady, Mężem Zaufania Rady, Psychologiem Szkolnym, Pedagogiem Szkolnym. Wychowawca przedstawia problemy uczniów, jego relacja zostaje włączona do protokołu. Dyrekcja podejmuje decyzje, które z przedstawionych przypadków będą omawiane na Radzie Plenarnej 9. W możliwie krótkim czasie odbywa się Rada plenarna, która omawia poszczególne przypadki, zatwierdza wyniki klasyfikacji i zatwierdza wnioski dotyczące przypadków uczniów omówionych na Radzie ; wnioski te zostają wpisane do protokołu 10. po Radzie plenarnej odbywa się zebranie z rodzicami, na którym rodzice otrzymują pełną informację Do poniższego harmonogramu powinny być dostosowane w szczególności : - indywidualne rozkłady pracy i wymagań nauczycieli - harmonogram pracy szkoły - harmonogram wycieczek - harmonogram zaliczeń przedmiotów sprofilowanych - plan wyjazdów sprofilowanych 35. Zebrania z rodzicami : 1. powinny odbywać się po każdy trymestrze/semestrze 2. powinny składać się ze spotkania z Dyrekcją, spotkania z wychowawcami oraz ogólnej wywiadówki 3. powinny odbywać się zawsze ustalonego dnia, ale innego niż Rada plenarna 36. Recenzja semestralna/trymestralna wpisana do systemu Dzienniczka powinna zawierać co najmniej następujące składniki : - imię i nazwisko nauczyciela i ucznia, który trymestr/semestr którego roku szkolnego - określenie, czy trymestr został zaliczony - termin i sposób zaliczenia trymestru niezliczonego - ilość godzin, które faktycznie odbyły się w trymestrze - ilość nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych - oceny – z podziałem na prace klasowe i inne - określenie : regres lub constans lub progres - najważniejsze zadania dla ucznia 37. Nauczyciel zobowiązany jest do informowania wychowawcy niezwłocznie ( tego samego dnia ) o : - nieobecnościach i spóźnieniach - wszelkich ocenach Informacje te nauczyciel wysyła mailem lub przekazuje telefonicznie ( sms ) wychowawcy. Dyrektor przyznaje każdemu wychowawcy określony ryczałt pieniężny na wykonanie tych zadań X. ZESPOŁY POWOŁANE PRZEZ RADĘ 38. Dla realizacji statutowych zadań opiekuńczo – wychowawczych Rada powołuje Zespół Wychowawców i Komisję Socjalną rozdzielającą fundusz socjalny Szkoły oraz Komisję Polubowną i Męża Zaufania Rady. Stałe Komisje Rady to ponadto Rada Naukowa oraz Rada do Spraw Rekrutacji i Promocji 39. Sąd Polubowny składa się z 3 członków wybranych przez Radę oraz Męża Zaufania jako przewodniczącego. Sąd obraduje na posiedzeniach. Do zadań Sądu należy formułowanie i przekazywanie opinii w sprawach : - konfliktów między nauczycielami - konfliktów między nauczycielami a uczniami - przypadków chęci zmiany grupy, nauczyciela bez oczywistego uzasadnienia ( np. plan lekcji ) - konfliktów między uczniami - konfliktów między Dyrekcją a Nauczycielem - wyjaśniania kwestii spornych, delikatnych, wymagających namysłu w małym gronie 41. Mąż Zaufania Rady : - pośredniczy w sprawach spornych - ma prawo wypowiadać się zawsze poza kolejnością w czasie Rad - jest objęty gwarancją miejsca pracy w roku pełnienia funkcji i w roku następnym - opiniuje wnioski o nagrody Dyrektora Szkoły - po zasięgnięciu opinii członków Rady przedstawia na ostatnim posiedzeniu Rady opinię o pracy Dyrekcji w danym roku szkolnym 42. Zespół Wychowawców składa się ze wszystkich wychowawców klas oraz Dyrektorów Szkoły. Zespół spotyka się raz w tygodniu, w stałym terminie wyznaczonym przez Dyrekcję, w taki sposób aby członkowie Rady byli w najmniejszym stopniu zmęczeni zajęciami dydaktycznymi. Na pierwszym posiedzeniu Zespołu wybierany jest jego przewodniczący, który nosi tytuł Pedagoga Szkolnego. 1. Do głównych zadań Zespołu Wychowawców należy : - konsultowanie ważniejszych decyzji Dyrekcji Szkoły - zgłaszanie, omawianie i rozwiązywanie bieżących problemów wychowawczych - planowanie i organizowanie imprez szkolnych w tej części jaka przypada na nauczycieli - planowanie pracy wychowawczej w stosunku do uczniów trudnych w porozumieniu z Psychologiem Szkolnym 43. Do głównych zadań Pedagoga Szkolnego należy : - prowadzenie ewidencji trudniejszych przypadków wychowawczych wraz z historią postępowania w ich sprawach - powołanie zespołu doraźnej pomocy w trudnych przypadkach wychowawczych ( złożonego z nauczycieli, psychologów-rodziców ) i opieka nad takimi osobami c. dla zapewnienia możliwości działania - Pedagog Szkolny ma prawo zabierać głos poza kolejnością w czasie posiedzeń Rady 44. W skład Rady Naukowej wchodzą : 1. kierownicy bloków przedmiotowych : polonistycznego ( z wiedzą o kulturze, nauką o języku ), historyczno-społecznego ( z historią sztuki, filozofią, wiedzą o społeczeństwie ), językowego, matematycznego ( z fizyką i informatyką ), przyrodniczo-geograficznego, kultury fizycznej i rozwoju uzdolnień i osobowości ( z plastyką, teatrem ) 2. trzy osoby wybrane przez Radę Nauczycieli 3. Przewodniczący, którym jest osoba ( lub jedna z osób ) posiadająca najwyższy tytuł naukowy w szkole ( z urzędu ) i która nosi tytuł Rektora 45. Rada Naukowa ma za zadanie : 1. opracowanie programów nauczania w szkole, ich dostosowanie do obowiązujących standardów, monitorowanie realizacji programów 2. opracowanie planu samokształcenia nauczycieli w danym roku szkolnym 3. postulowanie, ewentualnie wdrażanie przedsięwzięć o charakterze naukowym w szkole, publikacja cennych prac 4. przeprowadzenie konkursu ( konkursów ) naukowego i przyznawanie nagród naukowych dla uczniów 5. opracowanie ankiety badającej jakość pracy Szkoły i jej przeprowadzenie dla potrzeb Rady Nauczycieli 6. opracowywanie standardów naukowych ( przy pomocy zebrań bloków przedmiotowych ) 7. opracowywanie ogólnoszkolnych testów diagnostycznych badających umiejętności uczniów oraz efekty nauczania 8. przygotowanie egzaminu do Szkoły 9. pomoc w awansie zawodowym nauczycieli we współpracy z członkiem Dyrekcji, który jest pełnomocnikiem w tej sprawie 10. przygotowanie stanowiska Rady w sprawach oświaty w Polsce i przygotowywanie projektów stosownych uchwał 11. powołanie szkolnej komisji egzaminacyjnej, opracowywanie i przeprowadzanie egzaminów sprawdzających, poprawkowych 12. poszukiwanie patronów naukowych, powołanie i utrzymanie Rady Patronackiej złożonej z luminarzy nauki i kultury – przyjaciół Szkoły 13. przygotowanie egzaminów rekrutacyjnych w trakcie roku szkolnego 14. złożenie sprawozdania ze swej działalności na pierwszej Radzie w roku szkolnym 46. Rada do spraw Rekrutacji i Promocji ma za zadanie : a) poszukiwanie sponsorów i możliwości reklamowania Szkoły b) gromadzenie materiałów prasowych, prostowanie nieścisłości informacyjnych c) gromadzenie informacji o absolwentach i podtrzymywanie z nimi kontaktu d) gromadzenie danych o sukcesach szkoły e) czuwanie nad właściwą informacją o szkole, monitorowanie rankingów i stron internetowych, ułatwianie kontaktu ze Szkołą, współprowadzenie witryny szkolnej w internecie f) przygotowanie koncepcji promocji Szkoły na dany rok szkolny g) przygotowanie materiałów informacyjnych do promocji h) współprzygotowanie i przeprowadzenie akcji promocyjnej i) organizacja zebrań informacyjnych j) przygotowanie i przeprowadzenie egzaminu i całego procesu rekrutacji k) współpraca przy rekrutowaniu uczniów w trakcie roku szkolnego l) złożenie sprawozdania ze swej działalności na pierwszej Radzie w roku szkolnym 47. Komisja Socjalna : a) decyduje o podziale funduszu socjalnego b) opiniuje wnioski o pomoc socjalną c) współpracuje z Komisją Stypendialną d) złożyć sprawozdanie ze swej działalności na pierwszej Radzie w roku szkolnym XI. PROTOKUŁ RADY I KSIĘGA UCHWAŁ 48. Zebrania Rady Nauczycieli są protokołowane przez Sekretarza i jego zastępcę w księdze protokołów. Protokół z Rady sporządza się w terminie do 7 dni od daty zebrania i wpisuje się go do księgi protokołów rady . 1. „Księga protokołów” jest podstawowym dokumentem działalności Rady; 2. protokół z zebrania rady podpisuje przewodniczący obrad i protokolant; 3. członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od napisania protokołu zapoznać się z jego treścią i zgłosić ewentualne uwagi Przewodniczącemu obrad. O wprowadzeniu tych poprawek decyduje rada na następnym posiedzeniu; 4. przyjęcie do wiadomości treści protokołu następuje na kolejnym posiedzeniu rady pedagogicznej po odczytaniu wniosków, wprowadzeniu poprawek i przyjęciu go przez głosowanie; 5. opieczętowana i podpisana przez dyrektora „Księga protokołów” musi być zaopatrzona w klauzulę: „Księga zawiera ... stron i obejmuje okres prac rady pedagogicznej od dnia ... do dnia ...”; 6. „Księgę protokołów” należy udostępnić na terenie szkoły jej nauczycielom, przedstawicielom organu prowadzącego szkołę i sprawującego nadzór pedagogiczny. 49. Sekretarz Rady prowadzi także księgę uchwał Rady
Utworzono: 31.07.2006;
|
BednarSzok.pl 1999 - 2006
Pewne prawa zastrzeżone
Pewne prawa zastrzeżone